נסללה דרכו של דונלד טראמפ: טד קרוז הפסיד ופרש מהמרוץ לנשיאות

הסנטור טד קרוז הודיע כי הוא מסיר את מועמדותו מהמרוץ הרפובליקני, לאחר שהובס בפריימריז באינדיאנה בידי איל ההון מניו יורק בפער משמעותי - וסיכוייו לנצח אפסו • "הבנתי שהסיכוי לנצח הפך בלתי אפשרי", אמר לתומכיו • בצד הדמוקרטי גבר ברני סנדרס על הילרי קלינטון, אך סיכוייו לזכות במועמדות המפלגה נותרו כמעט בלתי-אפשריים
נתן פרל
כ"ו ניסן התשע"ו / 04.05.2016 09:02

המועמד הרפובליקני, הסנטור טד קרוז, הודיע באופן רשמי כי הוא פורש מהמירוץ.

ההודעה מגיעה לאחר שקרוז נחל תבוסה מול דונלד טראמפ, שקטף הלילה ניצחון נוסף בבחירות המקדימות שנערכו באינדיאנה.

“מלכתחילה הבהרתי שאמשיך במרוץ כל עוד יש לנו נתיב אפשרי לניצחון. הלילה הבנתי לצערי שהנתיב הזה נסגר”, אמר קרוז בן ה-45 לקהל תומכיו המאוכזב. “ביחד נתנו את הכל באינדיאנה, אבל המצביעים בחרו בנתיב אחר וכך, בלב כבד ובאופטימיות רבה באשר לעתיד האומה שלנו בטווח ארוך, אנחנו משעים את הקמפיין”.

טראמפ הגיב למהלך באיפוק, אבל גם בסיפוק. “לא צפיתי שזה יקרה בשלב הנוכחי. קרוז עשה מעשה אמיץ מאוד”, אמר.

טראמפ גרף הלילה בזכייתו 51 צירים. הוא חצה את רף 1,000 הצירים ונותרו לו קצת פחות מ-200 כדי להשיג את  1,237 הצירים הדרושים בהצבעה בוועידה הרפובליקנית להשגת המינוי הסופי כמועמד לנשיאות.

בכך למעשה, נותר המיליארדר במירוץ כשמולו רק המושל ג’ון קייסיק – שאין לו סיכוי ריאלי אפילו להתקרב לטראמפ מבחינת כמות הצירים שברשותו, ונראה כי באופן סופי נסללה דרכו של המועמד המוביל – להיות מי שייצג את הרפובליקנים בבחירות הקרובות.

בצד הדמוקרטי גבר ברני סנדרס על הילארי קלינטון – אבל מדובר בניצחון לא משמעותי במיוחד – שכן קלינטון מובילה עליו בפער משמעותי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות