הרב שטיינמן נשאל: מה התיקון של נשים שנכשלו במאכלות אסורות?

האם יהודי שחלמו עליו כמה אנשים ונשים חלום צריך לחשוש? ואם לימוד גמרא רש"י ותוספות זה הכי מתוק - מדוע מבקשים 'והערב נא את דברי תורתך בפינו'? • שו"ת עם הרב שטיינמן
יוסף גרינבוים
ו' ניסן התשע"ו / 14.04.2016 12:30

הגאון רבי משה יהודה שניידר, החברותא של הגראי”ל שטיינמן, מציג בעלון ‘פרי חיים’, כמידי שבוע, את הוראותיו ותשובותיו של ראש הישיבה על שאלות שנשאל.

השבוע הוא מספר כי הרב שטיינמן נשאל על קבוצה של נשים שנכשלה, רחמנא ליצלן, במאכלות אסורות, ומבקשות תיקון לנפשם על כך. “מתחילה כששמע רבינו את הדבר נבהל, והתחיל להתאנח אוי אוי.. ולא השיב תשובה. עד שלבסוף כשהפצירו מאוד, אמר רבינו: ‘שיגידו בכל יום עשרים פרקי תהלים’.

הרב שניידר מוסיף ומספר: “שאלו על יהודי שחלמו עליו כמה אנשים ונשים חלום… ושאלו את רבינו אם לחשוש לזה. ואמר שיאמרו ‘רבונו של עולם’ בברכת כהנים, ונשים יכולות לשלוח שליח שיאמר עבורם”.

מספר עוד הרב שניידר כי באחד הימים, כשדיבר הגראי”ל על המתיקות הנפלאה של לימוד גמרא רש”י ותוספות, שאלו: אם כך, מדוע מבקשים בכל יום ‘והערב נא את דברי תורתך בפינו’ – הרי זה מתוק ביותר?

השיב ראש הישיבה: ” דער יצר הרע קען מאככין אפילו צוקער זאלל זיין ביטער… (-היצר הרע יכול לעשות שאפילו סוכר יהיה מר) ועל זה אנו מבקשים שהיצר הרע לא יפריע לנו להרגיש את המתיקות שבתורה”.

כותב הרב שניידר: “ולא שייך להסתיר את ההרגשה האופפת את כל העומד בסמוך ורואה האיך שרבינו אומר את המשפט הזה – ‘גמרא רש”י און תוס’ איז דאך אזיי זיס…’ (- גמרא רש”י תוסספות זה כל כך מתוק),  והלואי ונזכה להרגיש מעין ממה שמרגיש רבינו, והיינו מאושרים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות