יאיר לפיד נגד הראשל”צ: “אנחנו לא ניתן שיתקפו ככה את הרמטכ”ל”

יו"ר 'יש עתיד' תוקף את מתקיפי הרמטכ"ל: "היו בזמן האחרון התקפות לא מעטות על הרמטכ"ל מצד הרב הראשי, מצד חברי כנסת פה בבניין, אפילו שרי ממשלה. זה לא יכול להימשך"
נחמן גור
ה' אדר ב' התשע"ו / 15.03.2016 09:59

יו”ר מפלגת ‘יש עתיד’, ח”כ יאיר לפיד, התייחס הבוקר (שלישי) בפתח ישיבת ועדת חוץ וביטחון של הכנסת בה משתתף הרמטכ”ל – להתקפות האחרונות על גדי אייזנקוט.

“אנחנו נכנסים עכשיו לוועדת החוץ והביטחון לדיון בטחוני עם הרמטכ”ל”, צוטט לפיד בערוץ 7. “היו בזמן האחרון התקפות לא מעטות על הרמטכ”ל מצד הרב הראשי, מצד חברי כנסת פה בבניין, אפילו שרי ממשלה. זה לא יכול להימשך.

“התקפה על הרמטכ”ל היא התקפה על חיילי צה”ל ואנחנו לא ניתן שיתקפו ככה את הרמטכ”ל ואת חיילי צה”ל, צריך להפסיק עם זה”.

אמש תקף גם חבר הפרלמנט אחמד אבו חלביה מחמאס את  הראשל”צ הגר”י יוסף, על רקע דבריו במוצאי שבת. בראיון שהעניק לעיתון ‘פלסטין’ אמר: “ברור שהרבנים היהודים ממלאים תפקיד מסית חמור נגד העם הפלסטיני וכל מי שנלחם בכיבוש הישראלי בכל אמצעי של מאבק”.

הוא הוסיף וקבע כי פסק ההלכה של הראשל”צ הוא “סוג של הסתה המכוונת לכוחות הביטחון הציוניים אשר נערכים לקראת כל מי שנושא סכין והורגים אותו מבלי לחקור אותו”. לדבריו, הרב הראשי “נשען על התורה המזויפת של היהודים אשר קוראת לרצוח כל מי שאינו יהודי בגלל שהם רואים את עצמם גזע נעלה על שאר הגזעים”.

כזכור, הראשל”צ הגר”י יוסף התבטא במוצאי שבת בשיעורו השבועי בבית הכנסת יזדים על סוגיית הריגת מחבלים ואמר: “אם מחבל מגיע עם סכין – מצווה להרוג אותו. לא צריך לפחד: ‘הבא להורגך, השכם להורגו'”.

הראשל”צ הוסיף ואמר כי התגובה צריכה להיות מיידית: “לא להתחיל לפחד שיגישו נגדך בג”צים או שיבוא איזה רמטכ”ל ויגיד משהו אחר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות