מכת חושך: האם בחברת החשמל מפלים לרעה את הערים החרדיות?

לא רק במודיעין עילית: גם בביתר סובלים מניתוקי חשמל תכופים המשבשים את חיי התושבים כאילו התגוררו במדינת עולם שלישי • רובינשטיין: "משלמים חשמל בתעריף זהה לת"א, לא ייתכן שהעיר מוחשכת שוב ושוב למשך שעות ארוכות" • חברת החשמל: פועלים לשיפור מערכת החשמל
י"א טבת התשע"ו / 23.12.2015 11:19

שוב חורף, שוב ניתוקי חשמל – ושוב הסובלות העיקריות הן הערים החרדיות: אחרי התחקיר שפרסמנו כאן בחרדים 10 על הפסקות החשמל התכופות בעיר מודיעין עילית, מתברר כי גם העיר ביתר עלית סובלת מגורל דומה.

איך קורה שבשנת 2015, בערים בהן מתגוררים עשרות אלפי משפחות, מתרחשות הפסקות חשמל תכופות המשבשות את חיי התושבים כאילו התגוררו במדינת עולם שלישי, לפני 40 שנה?

את השאלה הזו שואלים עצמם תושבי הערים החרדיות ביתר עלית ומודיעין עלית, המתלוננים על ניתוקי חשמל תכופים.

ולא מדובר רק בימי סערה או כאשר ישנה צריכה מוגברת בכל הארץ.

ניתוקי החשמל, מלבד חוסר הנוחות לשהות בחושך, גורמים נזקים רבים לתושבים. במיוחד אמורים הדברים בלילי שבתות, בהם נותרים התושבים ללא פלטה חשמלית ועם חמין קר… גם מים קרים במקלחות בימי שישי, נזקים למחשבים, הינם דברים שהפכו כמעט לשגרה בחיי התושבים הכועסים.

לאור כך, עם בואו של החורף ,יזם ראש עירית ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, פגישה עם בכירי מחוז ירושלים בחברת החשמל, במטרה לוודא שהתופעה לא תשוב על עצמה גם החורף.

לדברי חברת החשמל, על מנת למנוע את התופעה, יש צורך בשידרוג והחלפת חלק ניכר מכבלי החשמל בביתר. מהלך החלפת הכבלים בעיר התקדם, לפי החברה, ביותר ממחצית העבודות בעיר, ואולם עדיין נותרה עבודה רבה.

במילים אחרות: מאחר שהחלפת כבלים נמשכת יותר מימים ספורים, גם בחורף הנוכחי יסבלו בעיר החרדית מהפסקות חשמל.

ראש העיר ביתר עלית מפנה אבצע מאשימה אל עבר חברת החשמל: “תושבי ביתר עילית משלמים חשמל בתעריף הזהה לאחיהם בתל אביב ובכל עיר אחרת במדינה.

“לא ייתכן מצב בו עיר בישראל מוחשכת שוב ושוב למשך שעות ארוכות. בשום עיר אחרת בארץ לא היה יכול להיות מצב כזה, בפרט כאשר הדבר הופך לתופעה שחוזרת על עצמה בתדירות.

“אני מקווה שהתחייבויות חברת החשמל בפניי יובילו לסיום הטיפול ומניעת תופעות דומות בעתיד”.

מחברת החשמל, נמסר בתגובה:

“חברת החשמל עושה ככל שניתן על מנת לספק חשמל אמין וזמין ללקוחותיה. בימים אלה, חברת החשמל פועלת לשיפור רשתות ומערכת החשמל בישובים ביתר ומודיעין עילית.

לאחרונה נפגשו נציגי מחוז ירושלים בחברת החשמל בלשכת ראש עיריית בית”ר עם ראשי הישוב, על מנת לחזק את הקשר שבין העירייה לבין החברה. בפגישה הציגו אנשי חברת החשמל את הפעילות המתבצעת בעיר, בין היתר, החלפת מספר קטעי כבלים.

כמו כן, ציינו כי למעלה ממחצית מהעבודות לשדרוג מערכת החשמל כבר בוצעו.

” באזור מודיעין עלית אירעו לאחרונה מספר תקלות בקווי מתח גבוה, מדובר בתקלות נדירות. מעבר לתקלות אלה מתרחשות מעת לעת תקלות מקומיות שהן חלק מחיי רשת חשמל.

“גם במודיעין עילית מתוכננות שלוש עבודות להקמת רשתות חשמל חדשות שישפרו וישדרגו את מערכת החשמל בעיר.

“בין הפעולות המרכזיות שמבצעת חברת החשמל בעיר: הקמת קו מתח גבוה – הקמתו תסתיים בחודש הקרוב; הקמת קו מתח גבוה בחלק המזרחי של הישוב – חברת החשמל ערוכה להקמתו; והקמת קו מתח גבוה מזין מכיוון דרום – חברת החשמל ערוכה לביצוע.

בצוע שתי העבודות המורכבות מותנה בסיום פיתוח תוואי כביש מכיוון לפיד/כפר האורנים.

חברת החשמל מתנצלת על אי הנוחות הנגרמת ללקוחות ועושה ככל שניתן על מנת לצמצם את ההפרעות ברשת החשמל”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות