‘העליון’ קבע: רומן זדורוב רצח את תאיר ראדה ע”ה

שופטי בית המשפט העליון דחו את הערעור שהגיש רומן זדורוב - וקבעו ברוב של שניים נגד אחד: הוא זה שרצח את הילדה תאיר ראדה ע"ה בדצמבר 2006 • פרקליטו: "האם יתכן לשלוח אדם למאסר עולם כשיש שופט עליון שחושב שאין מספיק ראיות?"
חיים טוויל
י"א טבת התשע"ו / 23.12.2015 11:12

בית המשפט העליון דחה הבוקר (רביעי) את הערעור שהגיש רומן זדורוב וקבע כי הוא זה שרצח את הילדה תאיר ראדה ע”ה, בת ה-13, בדצמבר 2006.

השופט יורם דנציגר, שישב בראש ההרכב, היה היחיד מבין השלושה שקבע שיש לזכותו מאשמת הרצח.

השופטים יצחק עמית וצבי זילברטל דחו את הערעור.

דנציגר, שהיה בדעת מיעוט, היה זה שהקריא את פסק הדין: “הצטברות הראיות מטילה צל כבד בשאלת חפותו. לאחר שבחנתי את הראיות הגעתי למסקנה כי יש לזכות את המערער מחמת הספק”.

הנוכחים באולם קראו קריאות שמחה בטעות, משום שחשבו שזהו פסק הדין. גם רוב אתרי החדשות דיווחו על זיכוי. רק אחר כך הבינו כי זדורוב הורשע בדעת רוב.

זדורוב הורשע פעמיים בבית המשפט המחוזי ברצח תאיר ראדה , ונשלח למאסר עולם.

רעייתו של רומן זדורוב ממשיכה להתעקש כי בעלה זכאי: “המערכת המשפטית לא רוצה להודות בטעותה כשהרסה משפחה. השופטים לא קראו את כל החומר. החומר בנוי על שקרים של הפרקליטות והמשטרה. מתי תפסיקו לפחד?”

עורך הדין אביגדור פלדמן, פרקליטו של זודורוב, היה מאוכזב מההחלטה: “האם יתכן לשלוח אדם למאסר עולם כשיש שופט עליון שחושב שאין מספיק ראיות?”

הוא הוסיף: “תם ולא נשלם”.

גופתה של תאיר ראדה ז”ל, תלמידת כיתה ח’, נמצאה בתא השירותים בבית הספר נופי גולן בקצרין. שני חשודים נעצרו בימים שלאחר מכן ושוחררו. זדורוב, שעבד באותו זמן בבית הספר, נעצר שבוע לאחר הרצח – וכעבור שישה ימים של חקירה הודה במיוחס לו ושחזר את המעשה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות