סביבון סוב-סוב: בנט ופרוש יפרשו ממשרד החינוך – ויתמנו מחדש

התפטרות ינון מגל וחוסר רצונו של ח"כ לשעבר וורצמן לחזור לכנסת, יצרו תסבוכת פרוצדורלית קטנה: שר החינוך נפתלי בנט ייאלץ להתפטר מהממשלה, המינוי של סגנו פרוש יתבטל אוטמטית - בנט יככנס שוב לכנסת, יבחר שוב לממשלה - ואחריו פרוש
קובי פינדרוס
כ' כסלו התשע"ו / 02.12.2015 18:39

פרישתו של ינון מגל, והעובדה כי ח”כ לשעבר אבי וורצמן לא ישוב אל הכנסת, מעלה סוגיה פרוצדורלית סביב תפקידם של שר החינוך נפתלי בנט וסגנו מאיר פרוש.

נפתלי בנט, שחוזר אל הכנסת במקומו של ינון מגל, נדרש להתפטר מהממשלה, להתמנות לכנסת, ואז לקבל שוב את הסכמת המליאה לחברותו בממשלה כשר החינוך.

גם סגנו, מאיר פרוש, יאלץ לעבור תהליך דומה.

על פי הצפוי בנט יושבע ביום שני הקרוב, ומאיר פרוש ביום רביעי.

בתחילת השבוע מסר ינון מגל הודעה כי בעקבות הצטברות התלונות כנגדו על התנהגות שאינה הולמת, הוא פורש מן הכנסת. את מקומו אמור היה למלאות חבר הכנסת לשעבר אבי וורצמן, הממוקם כבא בתור ברשימת הבית היהודי.

אלא שזה בחר שלא להיענות לתפקיד: “בימים האחרונים התלבטתי רבות בסוגיית החזרה לתפקיד ח”כ. החלטתי להישאר עם דיירי עלה נגב נחלת ערן, החלשים ביותר בחברה”, מסר בהודעה מיוחדת.

מפלגת הבית היהודי פרסמה הודעה: “השר בנט הודיע כי יחזור לכנסת בימים הקרובים, לאחר שקיבל הבוקר את החלטתו של אבי וורצמן להישאר בתפקידו בעלה נגב ולסייע לילדים הזקוקים לו. זאת החלטה אצילית של אדם שערכים מול עיניו”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות