התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי: “חקירה פלילית נגד אורן חזן”

חה"כ ששמו עלה לכותרת בעקבות דו"ח המבקר המייחס לו לכאורה עבירה פלילית בגין הצהרה כוזבת, עשוי לעמוד בפני חקירה פלילית • התנועה לאיכות השלטון: "הסיטואציה הכי דומה הייתה של צחי הנגבי שהורשע בעבירה והורחק מהכנסת"
אליעזר היון
כ' כסלו התשע"ו / 02.12.2015 18:30

אחרי הדו”ח קריאות להדחה: התנועה לאיכות השלטון הודיעה היום (רביעי) כי פנתה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בבקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד ח”כ אורן חזן (הליכוד).

פניית התנועה מגיעה על רקע דוח מבקר המדינה שמייחס לחזן עבירה פלילית לכאורה. לפי הדוח, חזן הגיש תצהיר שקרי למבקר המדינה, השופט (בדימוס) יוסף חיים שפירא – עבירה פלילית שהעונש בגינה הוא שלוש שנות מאסר. לפי הדוח, חזן הצהיר כי הוציא רק 7,000 שקלים ששימשו להרשמה למפלגה, אך המבקר העריך את הוצאותיו ב-25 אלף שקלים.

“הסיטואציה הכי דומה הייתה של צחי הנגבי שהורשע בעבירה והורחק מהכנסת”, אמר יו”ר התנועה אליעד שרגא לאתר וואלה. “אי הידיעה אינה פותרת, הוא יכול היה לומר את זה אלמלא נתן תצהיר, אבל התצהיר לא נכון. הוא לא חרג מהתקרה אבל לא דיווח כפי שהיה צריך ולא דיווח על כל ההוצאות”.ח”כ חזן אמר בתגובה לדוח: “כח”כ צעיר וחדש, שזו לו מערכת הבחירות הראשונה, ושאליה הצטרפתי ברגע האחרון, בכוונתי ללמוד את הדו”ח ולתקן את הדרוש”.

מוקדם יותר דווח כי וועדת האתיקה החליטה להשעות אותו לחודש מהמליאה ומהוועדות בכנסת בשל תלונות שהצטברו נגדו, בין היתר בגין העימות עם יו”ר הכנסת אדלשטיין, והלעג שהשמיע לעבר חברת הכנסת קארין אלהרר.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תצהירים
    02/11/2016 14:11
    משה
  1. העניין הוא ש כ80 אחוז מהתצהירים בבית משפט הם בחצאי אמיתות ואם ילכו על פי חוק יהיה מחסור בבתי הסוהר על תצהירים כוזבים