ליצמן על ‘נאום הרפורמים’ של ביבי: “נעשה הכל שהתחייבותו לא תקוים”

שר הבריאות יעקב ליצמן: "דברי ראש הממשלה פוגעים בנו, נוגדים במפורש את ההסכם הקואליציוני שנחתם איתנו" • גפני: "הדברים חמורים מאד. נדרוש הבהרות כשישוב לארץ"
נחמן גור
כ"ח חשון התשע"ו / 10.11.2015 21:26

תגובות חריפות מנציגי הציבור החרדי להתבטאויותיו מעוררות המחלוקת של ראש הממשלה בנימין נתניהו בוועידת הקהלות היהודיות בוושינגטון, על הענקת ‘בית לרפורמים’ במדינת ישראל.

“דברי ראש הממשלה  בעד הרפורמים פוגעים בנו ונוגדים במפורש את ההסכם הקואליציוני שנחתם איתנו”, אמר שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן.

“לאורך הדורות ידענו כי הרפורמים והקונסרבטיבים קורעים את העם היהודי ואסור לתת להם יד לפגיעה בתורת ישראל. חבל שראש הממשלה נתן להם ביטוי ונעשה הכל שהתחייבותו זו לא תקוים”.

גם יו”ר וועדת הכספים ח”כ משה גפני תקף את דברי ראש הממשלה ואמר: “הרפורמים תוקעים סכין תורת ישראל. מה שנתניהו אמר חמור מאוד. נדרוש הבהרות כשישוב לארץ”.

בנאומו בפני ועידת הקהלות היהודיות בוושינגטון התייחס הערב  נתניהו, ליחס של ממשלת ישראל כלפי הזרמים הלא אורתודוכסיים,  ואמר כי “כראש ממשלת ישראל אבטיח תמיד שכל היהודים יוכלו לחיות בישראל – אורתודוכסים, רפורמים וקונסרבטיביים”.

“האחדות של העם היהודי חשובה בכל זמן ובמיוחד בזמן הזה”, אמר נתניהו. “יש גל של אנטישמיות באירופה ובעיות נוספות”.

הוא סיפר כי מינה את מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט לפתוח דיון בין הזרמים הדתיים ביהדות, “כדי שהזרמים יישבו יחד וידונו בבעיות כדי להגיע לפתרונות”.

הוא הוסיף כי “כל יהודי צריך להרגיש שהכותל שייך לו וכל יהודי צריך להרגיש רצוי בישראל”.

נתניהו ציין עוד בפני המנהיגים היהודיים, “בפעם הראשונה ממשלת ישראל יחד עם הסוכנות היהודית ישקיעו ויחזקו את הקהילות הרפורמיות והקונסרבטיביות בתוך מדינת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות