הראשל”צ דורש: הפרדה בקבר של מרן זצ”ל, אבל אחיותיו מתנגדות

הראשל"צ הגר"י יוסף פנה במכתב אל החברא קדישא בדרישה כי יקיימו הפרדה בין גברים לנשים על קבר אביו: "מתפללים בערבוביה, באופן שאינו תואם את קדושת המקום" • אחיותיו, ובהן הרבנית בר שלום, מתנגדות באופן נחרץ למהלך • מנהל החברה קדישא: "ייתכן שקיימת בעיה חוקית"
אליעזר היון
י"ט חשון התשע"ו / 01.11.2015 15:16

האם תוקם הפרדה בין נשים לגברים סביב קברו של הגר”ע יוסף זצ”ל?

הראשל”צ הגר”י יוסף – בנו של הרב עובדיה זצ”ל,  דורש להציב הפרדה במתחם הקבר של אביו, בעוד אחיותיו,  בהן בתו הבכורה של הגר”ע – הרבנית עדינה בר שלום, מתנגדות באופן נחרץ למהלך. כך חשף היום (ראשון) העיתונאי יקי אדמקר באתר וואלה.

במסמך פנימי שנשלח לגורמים בחברה קדישא בירושלים כותב הראשל”צ: “פנו אלינו בפניות רבות, שגברים ונשים עומדים אחד ליד השני בערבוביה, להתפלל באופן שאינו תואם את קדושת המקום.

“על כן בקשתי לדאוג לכך ולפעול מיידית, שלא תהיה תערובת נשים ואנשים יחדיו, ולהציב מחיצה והפרדה בין גברים לנשים לכבוד המקום ולכבודו של מרן”.

אלא שבנותיו של הגר”ע, כאמור, מתנגדות למהלך באופן נחרץ.

הגר”י יוסף מתייחס להתנגדות זו וכותב: “אבקש שלא לנצל את הטענות מאיזה בודדים מבנות המשפחה, משום שצריך להתייחס רק לכל הבנים, ממשיכי דרכו”.

על פי מה שנחשף בוואלה, הדרישה של הראשון לציון כבר הועלתה פעמיים בפני גורמים בכירים בחברה קדישא בירושלים, אך עד כה הפניות לא נענו.

הראשל”צ קיבל ‘הסכמה שבשתיקה’ מאחיו הרבנים, אך אצל אחיותיו עורר תוכן המכתב כעס רב.

חנניה שחור, מנהל החברה קדישא בירושלים, אמר לוואלה, כי ייתכן שקיימת בעיה חוקית בנוגע להפרדה בין גברים לנשים בבתי עלמין. “אנחנו נצטרך לפנות ליועץ המשפטי לממשלה, שיבדוק אם הפרדה על הקבר עצמו בין גברים לנשים היא חוקית”, אמר.

שחור הוסיף: “בכל מקרה, נצטרך לקבל החלטה יחד עם המשפחה כולה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות