מדוע אמר האדמו”ר שברצונו להיות בעולם הבא ליד הרב ראובן אלבז?

חבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי דוד יוסף, השתתף בסיום מסכת סנהדרין לבעלי-בתים בישיבת 'אור החיים' - וסיפר לתלמידים עד כמה מוערך ראש הישיבה הגאון רבי ראובן אלבז
אלי שוורץ
י"א אב התשע"ה / 27.07.2015 18:40

חבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי דוד יוסף, השתתף בסיום מסכת סנהדרין לבעלי-בתים, הלומדים בישיבת ‘אור החיים’, ונשא דברים בשבחו של ראש הישיבה וחבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי ראובן אלבז.

“רבותי”, פתח הגר”ד יוסף, “אני שואל אתכם, מה אני עושה פה, מה הקשר שלי למקום הזה, הרי אני לא מכיר פה אף אחד, אילו הייתי יודע שמרן ראש הישיבה הגאון הגדול הרב אלבז יהיה פה, נו, אז רק כדי לבוא בשבילו זה כדאי, לשבת איתו כל פעם זה קורת רוח וחיזוק עצום, אבל לא ידעתי שהוא נמצא פה.

“ובכן, זכינו שנמצא איתנו מרן ראש הישיבה, שברוך ה’ היום נמצא בשורה הראשונה של הנהגת הדור, הנהגה של גדולי תורה ומקימי עולה של תורה”.

בשלב זה החל הגר”ד לספר: “הייתי פעם באיזה אירוע וישבתי ליד אחד מגדולי האדמו”רים בדור – הוא גדול מאוד גם בתורה, ואבא זצוק”ל העריך אותו מאוד בלימוד. הוא אמר לי: אני כל החיים שלי חושב על העולם הבא שלי, איפה אני אהיה בעולם הבא, ואם זה היה תלוי בי הייתי מבקש להיות ליד הרב אלבז, וּמַצְדִּיקֵי הָרַבִּים כַּכּוֹכָבִים לְעוֹלָם וָעֶד. הזכות – זיכוי הרבים שיש לו, זה דבר שאין לתאר”.

הגר”ד חיזק את תלמידי השיעור וסיפר עד כמה העריך אביו זצ”ל את ראש הישיבה: “כשהגיעו אלי כמה פעמים שאלות בהלכות מראות, כשסיפרו לי אנשים שתלמידיו של הרב אלבז פסקו להיתר – לא הייתי רוצה לראות ולדעת בכלל. ‘תסמכו עליהם’, הייתי אומר להם, ואם זה היה לאיסור אף פעם לא העזתי להקל במה שהם אסרו.

“רק הייתי לוקח את הדברים והולך לאבא זצוק”ל ואומר לו שזה שפסק הוא תלמיד חכם מופלג מתלמידיו של הרב אלבז ופסק ככה – ואבא היה בודק ומתלבט ומתלבט ואחר כך היה אומר לי: תלך אליו ותשאל אם התכווין ככה או ככה. אבא התייחס לתלמידיו של הרב אלבז ביראת כבוד.

“לכן תדעו רבותי, כל אחד ואחד תמשיכו עם השאיפה הגדולה, אשריכם שאתם לומדים ברמה כזאת גבוה, אתם ממשיכי דרכו של אור החיים הקדוש, זה ישיבת אור החיים- עמל התורה בהתגדלותו, זוהי השאיפה שכל אחד יגיע למקסימום הכוחות שנתן לו הקב”ה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מעניןעל כבוד גד מח התשוב מרן{מקרב רחוקים נורא} הרבאמנון יצחק הוא לא מדבר ככה ועוד איזה אדמור כל כך גדול מה שמענין אותו כל היום זה עולם הבא הרי מדרגה של נשים וילדים לפי הרמבם
    28/07/2015 18:06
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. לא באתי לזלזל באדמור וגם איני יודע על מי דיבר אבל כשרוצים אז משהו הוא גדול וכשרוצים משהו אחרת אז משהו הוא קטן . את כל העיגול מצירים על פי העיגול שרוצים וכן ניסו לגמד ולחסל את כבוד הרב אמנון יצחק שליטא ששמע לרבו ופתח מפלגה להגדיל ישועות ולא היה חייב לשמוע לכבוד מרו הרב עובדיה זיעא ובפרט שלא התכון לכווץ כח שס המושחתת של דרעי את אוסלו וביזוי הרב עמר וכו כו , אלא רק להוסיף כוחות מהמסורתיים ובעלי תשובה בדרך וכו ולא דתיים להכניע את לפיד.
    ני לא תלמיד של הרב האמנון אם כי מהנה לשמוע שיעוריו העמוקים במוסר פרשת שבוע חגים,המוווווון חכמה ודברי אמת מאדם שחשוב לו האמת ויראת השמיים. אז למה אמר עליו מה שאמר בבית כנסת יביע אומר אם מחזיר בצשובה הוא כל כך גדול.
    ויש גם הקלטה ממשהו הנחשב גדול שמזלזל בניסי הרב אמנון שליטא כאילו הם כישוף או קרוב לזה ומיד משקר ומשנה בדיבורו והכל מקנאה ונגיעות אישיות ממש תת רמה. תסתכלו ביו טיוב ותראו באתר שופר על זה . כמובן לא באתי לזלזל בחבר שס הרב אלבז שהחזיר בפשיטות הרבה בעלי תשובה ועשה הרבה תלמידי חכמים והקים מאז ידיבה הקולטת מתקרבים, אק האמת חיבת להאמר שהבן של מרן המאוד פוליטי לא יעשה פעם כך ופעם כך.