לפיד: הטעויות של נתניהו רודפות אותנו • בנט תקף: לפחות אל תפריע

יו"ר יש עתיד תקף בחריפות את ראש הממשלה: יש הסכם גרוע ואתה לא עשית אף טעות? • "הטעויות של נתניהו רודפות אותנו" • בנט: "בדיקה לא עושים בזמן קרב. לא רוצים לעזור לפחות אל תפריעו"
אליעזר היון
ד' אב התשע"ה / 20.07.2015 15:27

יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד, תקף היום (שני) באופן חריף את ראש הממשלה בנימין נתניהו על התנהלותו בסוגיית הסכם הגרעין עם איראן.

“אדוני ראש הממשלה, יש הסכם גרוע ואתה לא עשית אף טעות? כל מה שעשית היה מושלם? אין מה לבדוק? אין מה לחקור?

“בוא נבחן רגע את הטענה שלא עשית אף טעות למול הרגע הקריטי הזה בתולדות המדינה, כי מול הרגע הקריטי הזה אין משרד חוץ מתפקד. פירקו אותו וחילקו את הסמכויות שלו בין שישה שרים. אף אחד לא יודע מהי המדיניות, או מי אמור להוביל אותה”.

לפיד התייחס גם להצבעה הצפויה במועצת הביטחון ואמר: “גם בהצבעה הזאת קולה של ישראל לא ישמע, האינטרסים הישראליים לא יהיו על השולחן. זהו רגע השפל של מדיניות החוץ הישראלית מאז קום המדינה”.

לדבריו, “מול הרגע הזה, בבית הלבן לא מוכנים לדבר עם השגריר בוושינגטון, מפני שהוא הפך את עצמו לאויבה של המפלגה הדמוקרטית, וראש הממשלה הפך את עצמו לשליח של המפלגה הרפובליקנית ועוזר לה לנגח את הבית הלבן. שוב ושוב נתניהו מתערב בפוליטיקה הפנימית בארצות הברית, למרות שאין מי שלא אמר לו שזו טעות חמורה”.

לפיד המשיך וציין את הטעויות של נתניהו בעיניו: “והטעות הגדולה ביותר, היא שביום שלישי העולם – ובעיקר העולם הערבי – גילה שארצות הברית הפסיקה להקשיב לישראל. זה מסוכן, וזה מחלחל. אם לא נבחן את עצמנו, אם לא נראה מה לא עבד, איך נוכל לשפר את המצב?

“לא אנחנו רודפים את נתניהו, הטעויות של נתניהו רודפות אותנו. אנחנו זקוקים לגישה חדשה. אנחנו זקוקים למדיניות חוץ אחרת. אנחנו צריכים לעבור מההנהגה של העבר להנהגה של העתיד”.

בנט: אל תפריעו

דבריו של לפיד זכו לתגובה חריפה של יו”ר הבית היהודי השר נפתלי בנט. “כל חייל יודע שבדיקה לא עושים בזמן קרב. אם אתם לא רוצים לעזור לפחות אל תפריעו.

“ההסכם הגרעיני שנחתם הוא שיאה של איוולת מדינית, במקום לעצור את הפצצה הוחלט לאפשר לאיראנים להכין פצצה. במקום לקחת להם את הנשק הוחלט לאפשר להם נשק. במקום לתקוף אותם העולם מחסן אותם מפני מתקפה ומציע להם הגנה מפניה. בימים אלו אסור שנתחלק לאופוזיציה וקואליציה”.

בנט ביקש מהאופוזיציה לנהוג באחריות: “אני אגלה לכם משהו, כשאתם מדברים בעברית ותוקפים אותנו, העולם יודע לתרגם. אני מצפה מהפוליטיקאים שלנו לגלות אחריות ובמיוחד בזמן הזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות