נציג הממשלה התנצל על האיומים; נתניהו ייפגש עם משפחת מנגיסטו

ראש הממשלה, שטרם נפגש עם בני משפחת הנעדר מאז חצה את הגבול לפני 10 חודשים, אמר כי דבריו של האחראי על השבת הנעדרים לא היו צריכים להיאמר - והזמין את המשפחה לפגישה, שנדחתה לשבוע הבא משום שהאם חשה ברע
נחמן גור
כ"ג תמוז התשע"ה / 10.07.2015 09:21

הביקורת הציבורית עשתה את שלה: עשרה חודשים אחרי שחצה את הגבול לעזה, ראש הממשלה בנימין נתניהו יווועד עם בני משפחתו של אברה מנגיסטו.

זאת לאחר פרסום הקלטה בערוץ 10 של שיחה שערך עימם נציגו לענייני הנעדרים, אלוף-משנה במילואים ליאור לוטן, ובה הוא נשמע מזהיר את בני המשפחה לבל יאשימו את נתניהו במצבו של יקירם.

נתניהו התייחס אמש לדברים שאמר לוטן – וקבע: “אלו דברים שלא היו צריכים להיאמר”.

נתניהו גם דרש מלוטן להתנצל לאחר פרסום ההקלטה, והנציג שוחח עם משפחתו של הנעדר והתנצל בפניהם.

“הערב דיברתי עם משפחתו של אברה מנגיסטו והתנצלתי בפניהם על תוכן וסגנון חלק מהדברים שנאמרו במהלך שיחה ארוכה”, אמר אמש לוטן. “הקשר הטוב שגיבשנו במהלך החודשים שחלפו יימשך בעבודה משותפת עד להשבת אברה לביתו. אמשיך לפעול בהתנדבות למען החזרת חיילינו ואזרחנו השבויים והנעדרים”.

נתניהו גם התייחס להודעת ההתנצלות שפרסם לוטן . “טוב שליאור דיבר הערב עם בני המשפחה והתנצל בפניהם”, אמר נתניהו, “ליאור פועל יומם וליל בהתנדבות כדי להחזיר את חיילינו ואזרחנו הנעדרים”.

לוטן מונה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו כאחראי על נושא השבת גופות החיילים סמ”ר אורון שאול וסגן הדר גולדין הי”ד שנהרגו במבצע צוק איתן, וכן על השבת הנעדרים מנגיסטו ובן מיעוטים מהיישוב הבדואי בנגב.

במהלך עשרת החודשים בהם הוטל צו איסור פרסום על הפרשה, נתניהו לא יצר קשר עם משפחתו של מנגיסטו. בסביבתו של נתניהו הודו, כי נעשתה טעות בכך שלא דאגו ליצור קשר ישיר עם בני המשפחה בשלב מוקדם יותר.

נתניהו הזמין את בני המשפחה להיפגש עמו עוד היום, אולם הבוקר נדחתה הפגישה לשבוע הבא לבקשת המשפחה, משום שהאם אינה חשה בטוב.

בשיחה שהתקיימה שעות לפני הסרת צו איסור הפרסום – ושודרה אמש בחדשות 10 – נשמע לוטן מנסה לשכנע את בני המשפחה לשמור על פרופיל נמוך ולהימנע מהטחת האשמות בראש הממשלה, תוך שהוא משתמש באיומים.

“תחליטו מה אתם רוצים, לעבוד ביחד או לעשות הצגות וקונצים”, הוא נשמע אומר בשיחה שהוקלטה על ידי תקווה ממו, תחקירנית ערוץ 10. לוטן תועד רוטן במיוחד כשהוא מנסה להזהיר את בני המשפחה מהעברת ביקורת על נתניהו.

כשבני המשפחה ניסו לבקש מלוטן “שידבר אליהם בכבוד וידבר ברוגע” – הוא השיב: “אם לא נהיה ביחד, אנחנו נעשה טעויות והחמאס ייקח את הטעות ויתרגם אותה לעוד שנה או לעוד מחיר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות