אקנה בפנים: הגורמים ודרכי ההתמודדות הטובים ביותר

מה הם הגורמים להיווצרות אקנה בפנים, ומהן דרכי ההתמודדות הטובות ביותר לנצח אותו? • במאמר הבא נסביר לכם
תוכן שיווקי
י"ח אייר התשפ"ד / 26.05.2024 10:35

אקנה בפנים הינה בעיה נפוצה, כזאת שמתרחשת בעיקר בגיל הנעורים אך לא רק. אם אתם מתמודדים עם התפרצות פצעי אקנה מוטב לבחור את דרך הטיפול המתאימה והנכונה. זאת שמצד אחד תגרום לשיפור מהיר ככל האפשר, אך תאפשר לכם באותה נשימה גם לשלוט בעניינים. מהר מאוד אפשר לאבד שליטה כאשר זה נוגע לאקנה, בטח אם עושים פעולות לא נכונות.

במאמר הבא נסביר לכם מהם הגורמים להיווצרות אקנה בפנים, ומהן דרכי ההתמודדות הטובות ביותר לנצח אותו.

מדוע חשוב לטפל באקנה בהקדם?

זה נכון שאקנה בפנים לא מביא לסכנה אמיתית, ויש כאלה שמקלים ראש לגביו. אך במבחן התוצאה כולם מבינים כי אי אפשר להישאר אדישים, וחובה להתמודד איתו בהקדם. מדוע אתם צריכים לטפל באקנה מיד עם היווצרות הפצעים הראשונים? בראש ובראשונה כי ככל שתטפלו בו מוקדם יותר, כך תוכלו להשיג שליטה מלאה בהקדם. כל יום שעובר רק מחמיר את המצב, ורק מרחיק אתכם מהשגת התוצאה הרצויה. מעבר לעובדה הזו, פצעי אקנה בפנים גורמים לירידה בביטחון העצמי, דבר שייקח לכם להתמודד איתו תקופה ממושכת.

מהם הגורמים להיווצרות אקנה בפנים?

ישנה רשימה ארוכה של גורמים העשויים לגרום להיווצרות אקנה באזור הפנים. נציין כי רק רופא עור מומחה יכול לאבחן את הגורם המדויק, זה שבגינו נוצרו הפצעים במקרה שלכם. עלייה ברמות האנדרוגנים מהווה את הגורם העיקרי להיווצרות אקנה, ולכן מצב שכזה נפוץ בגיל הנעורים. כאשר ההורמונים עולים בגיל ההתבגרות, גם הסיכוי לאקנה עולה בהתאם.

עוד סיבה נפוצה להיווצרות אקנה היא גנטיקה, שעשויה גם היא להגדיל את הסיכויים. אם לאחד מבני המשפחה היה אקנה, הסיכוי שגם אתם תסבלו ממנו עולה בהתאם.

חשבתם שאלה הגורמים היחידים להיווצרות אקנה בפנים? אז כמובן שיש עוד סיבות שאתם צריכים להכיר. לחץ וחרדה מקדמים בברכה את הופעת האקנה, ועשויים להוביל להיווצרותו. לכן חובה עליכם לנסות לשלוט במצבי לחץ וחרדה, עם כמה שזה נשמע לכם דבר בלתי אפשרי. גורם רביעי ואחרון הוא תזונה לקויה שגם היא עשויה לגרום לכך שהאקנה ירגיש בנוח לפרוץ החוצה ללא שום מגבלות.

הכירו את דרכי ההתמודדות עם אקנה

בחירת דרך ההתמודדות עם אקנה בפנים חייבת להיעשות יחד עם רופא עור. איש מקצוע שמכיר את התחום הזה, ויודע לבחור את הדרך המתאימה והרלוונטית עבורכם. הטיפול הכי נפוץ באקנה יהיה טיפול בעזרת קרמים וכל מיני תכשירים המיועדים למריחה. אומנם מדובר על טיפול ארוך למדי, אך הוא נחשב לבטוח ואפקטיבי. דרך התמודדות קצת יותר חזקה ועוצמתית תהיה תרופות וקפסולות כמו ראקוטן המוכר והידוע.

כאן הטיפול יהיה הרבה יותר קצר, לעיתים אנו מדברים על ימים ספורים להשגת תוצאות ראשוניות. בו בזמן חשוב גם לדעת כי טיפול תרופתי עשוי להביא גם לתופעות לוואי משמעותיות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות