רְצוֹנֵנוּ לִרְאוֹת מַלְכֵּנוּ, בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי: רבבות חוגגים ב’חצר ההילולא’

עשרות אלפים הגיעו ל'חצר ההילולא' שהקים משרד ירושלים ומסורת ישראל במתחם קבר שמעון הצדיק • ראשון המדליקים: הראשל"צ הגר"י יוסף • שמחה מרקיעה שחקים בהדלקה הסוחפת של 'אורייתא' עם גדולי הזמר • היום: ההדלקה של האדמו"ר מקרלין, שירה וריקודים ומעמדי החלאקה
יוסף גרינבוים • צילום: שלומי כהן
י"ח אייר התשפ"ד / 26.05.2024 03:57

רבבות מגיעים החל מצאת השבת ל’חצר ההילולא’ במתחם מערת קברו של הצדיק בירושלים, המוקד המרכזי של אירועי הילולת רשב”י השנה.

בפעם ה-14 ברציפות: זו ההגרלה שכל המגזר החרדי מחכה לה

נהירה המונית נראתה ברחובות ירושלים, ורבים הגיעו משאר ערי הארץ, להשתתף בהילולא הגדולה, ברוב עם, עם האווירה הייחודית של מירון.

העלייה ההמונית למערת שמעון הצדיק בירושלים ביום ל”ג בעומר מתקיימת מזה מאות בשנים ומאחוריה מסורת עתיקת יומין.

בעקבות המצב הביטחוני בצפון וההחלטה שלא לאפשר לקיים השנה את העלייה ההמונית והמסורתית למירון, הוחלט במשרד ירושלים ומסורת ישראל לאמץ בשתי ידיים את המסורת העתיקה ולצאת בקריאה לציבור לחגוג את הילולת הרשב”י במקום בו מצוינת ההילולא זה מאות שנים, כאשר זקני ונקיי הדעת שבירושלים היו עולים ביום ל”ג בעומר לציון שמעון הצדיק להעתיר בתפילה, כשהם מקיימים במקום ריקודים במשך כל היממה לצלילי כלי זמר כנהוג.

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף פתח את מסורת ההדלקה בחצר שמעון הצדיק – בהדלקה הראשונה בליל ההילולא, בהשתתפות קהל רב. ריקודי השמחה המשיכו במקום, והתעצמו שבעתיים במעמד הדלקת בני הישיבות, בהשתתפות ישיבת ‘אורייתא’, לצלילי גדולי הזמר החסידי.

מהמארגנים נמסר, כי הבוקר (ראשון) – החל משעה 09:00 – התזמורת הקבועה של חצר שמעון הצדיק תמשיך להלהיב את הציבור ולשורר את ניגוני מירון העליזים.

בשעה 13:00 בצהריים ייערכו במקום ריקודים לילדי החלאקה עם בעלי המנגנים בנצי שטיין ואיציק אייזנשטט. כחלק מהיערכות זו הוכנו עשרות אלפי שקיות ממתקים שיחולקו לילדי החלאקה שינהרו למקום לחגוג את תגלחת גיל השלוש בהתאם למסורת.

היערכות מיוחדת נרשמה על ידי מארגני ההילולא לקראת ההדלקה ההמונית של האדמו”ר מקרלין בשעה 15:00 בצהריים. בכך ימשיך האדמו”ר את מסורת ההדלקה הנהוג מזה עשרות בשנים להעלות את האבוקה בחצר ‘בני עקיבא’ במירון, סמוך ונראה לציון התנא האלוקי רשב”י.

במסגרת היערכות משרד ירושלים להילולא הגדולה, הוקמו במקום אוהלי ענק ממוזגים לגברים ונשים, אשר ישמשו את הציבור ההמונים לתפילה ולימוד ספר הזוהר כפי אשר העידו קדושי עליון ומצוקי ארץ כי לימוד בספר הזוהר כמוהו כהשתטחות על הציון הקדוש במירון.

כמו כן הוקם אוהל מיוחד לילדי החלאקה וכן אוהל הכנסת אורחים ענק כמיטב המסורת הנהוגה בחצר הציון במירון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות