‘מלשינון’ נגד אישי ציבור ספרדים עם טלפונים “לא כשרים” – בוטל

קבוצת אברכים ספרדים הקימה מוקד טלפוני שעודד להסגיר שמות של אישי ציבור, עסקנים ורבנים המחזיקים בטלפונים שאינם כשרים אלא שאחרי שספגו ביקורת קשה - פעילות המוקד הופסקה
יוני גרין
כ"ב סיון התשע"ה / 09.06.2015 16:36

מפעילי מוקד טלפוני, שהוקם אתמול כדי לעודד “הלשנות” על אישי ציבור חרדים-ספרדים, המחזיקים בטלפונים “לא כשרים”  – חדל לפעול.

בהודעת מפעילי הקו נאמר: “על פי הוראות הרבנים המלווים את המאבק, המוקד להעברת שמות ופרטים של אישי ציבור ועסקנים המחזיקים במכשירים שאינם מאושרים, יופסק לפעול עד להודעה חדשה”.

המפעילים הוסיפו כי הנושא “יצר רעש” והם ספגו ביקורת קשה בשל המהלך.

אתמול פרסם העיתונאי מנדי גרוזמן באתר nrg על הקמת המוקד, שהוכתר בשם ‘קיום התורה’, ומטרתו לאסוף פרטים של נושאי תפקידים בעולם החרדי-ספרדי המשתמשים במכשירים שאינם כשרים.

המוקד הוקם על ידי קבוצת אברכים, תלמידיו של נשיא ה’מועצת’, חכם שלום כהן.

הפעילים הבטיחו כי “הוועד ידאג לאמת את המידע ויפעל למיגור התופעה בדרך התורה”. 

לפי הדיווח של גרוזמן, אחד ממפעילי הקו טען כי מפעילי הקו הם “קבוצת אברכים ספרדיים” שעומדים בקשר עם חצרו של הרב שלום כהן, והפעילות למיגור תופעת אחזקת המכשירים החכמים היא בידיעתו.

עם זאת, הוא הודה כי הפעלת הקו הספציפי הזה אינה בידיעתו אך טען “למה שיתנגד לכך”.

אלא שבתגובה שנמסרה מביתו של חכם שלום כהן אתמול, נשיא המועצת לא אישר את הפעלת המוקד. “לא ידוע ולא ניתנה הסכמה לשום יוזמה כזו או אחרת. הרב נתן את פסיקתו וכל מי שנמנה על ציבור שומעי לקחו צריך לקיים את דבריו”.

יצוין כי אחד הראשונים ששמו הוסגר אל ה’מלשינון’ היה יו”ר ש”ס, השר אריה דרעי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות