הרצוג תקף: שום מנהיג לא יצטרף לקרקס שנתניהו הקים ברגע האחרון

יו"ר האופוזיציה, ח"כ בוז'י הרצוג, ביקר בחריפות את הקואליציה החדשה והבהיר כי לא יצטרף לממשלה: "תן את תיק החוץ כבר הערב לשר ממפלגתך" • "זו ממשלה שתלוייה על בלימה, על חבל הלוליין בקרקס"
אריה ריבקינד
כ"ו אייר התשע"ה / 14.05.2015 23:30

יו”ר האופוזיציה, ח”כ  יצחק הרצוג תקף הערב (חמישי) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת ממשלתו הרביעית.

הרצוג  התייחס לכך שתיק החוץ נותר בידיו של נתניהו, והבהיר כי לא יסכים להצטרף לקואליציה: “הקרקס של נתניהו הוא ממשלת חטוף כפי יכולתך, ממשלה שהוקמה ברגע האחרון ממש, כמעט בחצות הליל, ועל חודו של קול, ממשלה שהוקמה בכל מחיר ולמטרה אחת ויחידה: כדי שאתה – תמשיך ותשרוד בכיסא ראש הממשלה.

“הקמת אדוני, ממשלה ללא דרך וללא מצפן. ממשלה בלי חזון. בלי קווי יסוד אמיתיים. בלי תוכנית עבודה. ממשלה בלי תקווה”.

הרצוג הדגיש: “דרכי היא לא דרכך. דרכנו היא לא דרכך. אני עומד בראש המחנה הציוני, שהוא האלטרנטיבה לליכוד בהובלת המדינה. אני עומד בראש תנועת העבודה, שיש לה מניות יסוד בהקמת מדינת ישראל ובביסוסה.

“תנועתי היא התנועה שהכריזה על הקמת המדינה. מגל וחרב, דונם אחר דונם, חומה ומגדל. עד שהגשימה את חזון הנביאים וכיסופי הדורות. אני עומד בראש תנועת העבודה, שאיחדה מחדש את ירושלים בירתנו הניצחית.

“אני עומד בראש תנועת העבודה, שמנהיגיה אבות האומה, אף פעם לא ראו את טובתם האישית לפני טובתה של המדינה. אני עומד בראש מחנה שיש לו אחריות לגורלה ולעתידה גם כשאיננו בשלטון, ואנו מחוייבים להתייחס לקוי היסוד, שרפיסותם בנוגע ליחסים עם שכנינו בולטת בכל רחבי תבל במלוא עצמתה”.

הרצוג התייחס לתיק החוץ ואמר: “אינך יכול להפקיר את הזירה המדינית ולאור זאת, אני מציע לך, אדוני ראש הממשלה, לא להמשיך ולהחזיק בידך את תיק החוץ ‘כפיקדון’. תן את תיק החוץ כבר הערב לשר ממפלגתך.

“שום מנהיג הגון לא יצטרף לקרקס נתניהו שהקמת ברגע האחרון ועל חודו של קול, רק כדי להנציח את המשך שלטונך. הדבר הטוב והנכון לעתיד ישראל שתקדם האופוזיציה בראשה אני עומד, הוא לנסות להקים ממשלה חדשה בישראל שאתה אינך עומד בראשה, או ללכת בדלית ברירה לבחירות חדשות.

“הדבר הטוב והנכון למדינת ישראל, הוא לא לאפשר לך להישאר על כיסא ראש הממשלה בכל מחיר ולעזאזל המדינה”.

הרצוג פנה אל כחלון: “יותר משנתיים טרחת על תוכניות מפורטות לטובת הציבור הישראלי, למלחמה שאין חיונית ממנה ביוקר המחייה ויוקר הדיור. השגת הישג מרשים בבחירות, חבר הכנסת כחלון.

“שנינו יודעים שלא תוכל להוציא את התוכניות שהגית, אפילו מהמגירה. במקרה הטוב, תקים ועדה, תהיה כותרת בעיתון. אתה יודע, ידידי כחלון, שזו ממשלה שתלוייה על בלימה, על חבל הלוליין בקרקס, ממשלה שלא תעסוק ברפורמות או בשינוי או בתיקון, ממשלה שלא תביא מזור לזעקתם של תושבי דימונה השובתים, ולא תיקון למצוקתם של משפחות צעירות, הנאבקות יום יום כדי לשרוד בג’ונגל הכלכלי שנוצר פה.

“הממשלה הזו תדאג מבוקר עד ליל רק ל’חיים עצמם’. לחייה שלה. להישרדותה. לקיומה. לעבור עוד הצבעה בכנסת בשלום, על חודו של קול, עד ההצבעה הבאה”.

הרצוג הוסיף: “בשם המחנה הזה, אני מזהיר אותך היום אדוני ראש הממשלה: אם תרים יד על בג”צ של משה לנדוי וחיים כהן, שמעון אגרנט ומאיר שמגר, מנחם אלון ואהרון ברק, אדמונד לוי ומרים נאור – תמצא אותי, אדוני ראש הממשלה, עומד מולך ומחנה עצום מאחורי. לא ניתן לך לפגוע בישראל החופשית.

“והעיקר אדוני ראש הממשלה: אם תרים יד על מיעוטים בחברה הישראלית כפי שעשית במערכת הבחירות האחרונה ותדבר אליהם ועליהם כפי שדיברת ביממה האחרונה לפני פתיחת הקלפיות – תמצא אותי עומד מולך ומחנה עצום מאחורי. לא ניתן לך לפגוע במורשת נביאי ישראל.

“לראש ממשלת מדינת היהודים, אסור לדבר כך אף פעם על בני אדם. אף פעם על אזרח מאזרחי ישראל. לראש ממשלת מדינת היהודים אסור להפלות אזרחים מטעמי גזע, דת, נטייה מינית או צבע עור”.

הרצוג סיים את נאומו: “בשמם של 59 מנהיגות ומנהיגים בבית הזה, נהיה אופוזיציה לממשלה. נוביל אופוזיציה שיהיה לה רק סדר יום אחד: מה הוא הדבר הטוב והנכון לעתיד ישראל.

“והדבר הטוב והנכון לעתיד ישראל, אדוני ראש הממשלה היא שממשלת הקרקס הזו שהקמת ברגע האחרון ועל חודו של קול, לא תושבע כלל, ואם תושבע היום, לא תאריך ימים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות