נתניהו ומשה כחלון סגרו הסכם קואליציוני; החתימה -היום

בתום פגישה בין נתניהו לכחלון ובין צוותי המו"מ של שתי המפלגות, הודיעו בכירים בליכוד: הצלחנו להגיע לסיכום עם 'כולנו הצדדים יחתמו על הסכם היום בצהרים • חתימה צפויה גם בין הליכוד ליהדות התורה
אליעזר היון
י' אייר התשע"ה / 29.04.2015 00:48

אחרי ההסכם בין הליכוד ליהדות התורה מגיע גם ההסכם עם כולנו: בכירים בליכוד מסרו אמש כי הושגו הסכמות עם מפלגת כולנו, וכי היום (רביעי) בצהרים צפויה החתימה הרשמית.

מוקדם יותר נפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו”ר כולנו משה כחלון, כשמקביל נפגשים צוותי המשא ומתן של שתי המפלגות.

על פי הסיכום, לצד משה כחלון שימונה לשר האוצר בממשלת נתניהו הרביעית ויקבל אחריות על מנהל התכנון והבנייה, האלוף במיל’ יואב גלנט יכהן כשר הבינוי. המפלגה תקבל גם את תיק הגנת הסביבה.

 מספר שעות לפני הסכמות עם כולנו, הגיעו צוותי המשא ומתן של הליכוד ויהדות התורה לסיכום ביניהם.

במקביל, המשא ומתן הקואליציוני עם הבית היהודי וש”ס מקרטע: נפתלי בנט צפוי להתמנות לשר החינוך, אורי אריאל לשר החקלאות ואיילת שקד לתפקיד שרת התרבות והספורט.

יחד עם זאת, בבית היהודי דורשים שליטה מסוימת במשרד הדתות, לצד התחייבות מפורשת של ראש הממשלה לבנות בירושלים וביהודה ושומרון. בנט גם דורש מילארד שקלים תוספת תקציב למשרד החינוך.

בליכוד לא ממהרים להשיב בחיוב לדרישות הללו.

יו״ר ש”ס אריה דרעי דורש להתמנות לשר בשלושה משרדים – הכלכלה, הדתות ותיק נוסף. “תנועת ש”ס נשאה במערכת הבחירות את הדגל החברתי למען שני מיליון האנשים השקופים”, אמר דרעי לאחר ישיבת סיעה ‘דחופה’ שכינס אמש.

לדבריו, ״ללא הנהגת מע”מ אפס על מוצרי יסוד, וקבלת משרדים שיהוו ארגז כלים חברתי על מנת ליישם את המדיניות החברתית עליה התחייבנו – לא נחזור לשולחן הדיונים״.

גם עם ישראל ביתנו העניינים יגעים.

אביגדור ליברמן

השר ליברמן אמר אתמול בשיחה עם כתבים מהעיתונות הרוסית: “מדובר במו”מ הקואליציוני הכי מוזר שהתנהל אי פעם, משום ששבוע לפני תום מועד הרכבת הממשלה אין אפילו הסכם קואליציוני חתום אחד”.

לדבריו, כעת עומדות למעשה על הפרק שתי אפשרויות: “או שישראל ביתנו מצטרפת לקואליציה או שהמדינה הולכת לבחירות מוקדמות”.

לפי דיווח באתר nrg, יו”ר ישראל ביתנו הביע חשש מההסכמות שנרקמו בין הליכוד ויהדות התורה, ואמר כי ההסכמות הללו מחזירות את ישראל לשנת 2009 בנושא היחסים בין חילונים לדתיים, בין השאר בסוגיות הגיור, רישום הנישואין וגיוס לצבא.

“ישראל ביתנו בעד שמירה על הסטטוס-קוו, אך לא תיתן יד להחרפת המצב”, אמר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות