הפיגוע בבניין הקהילה היהודית: אישום נגד נשיאת ארגנטינה

התובע הכללי של ארגנטינה הגיש אישומים נגד הנשיאה ושר החוץ, בגין טיוח חקירת הפיגוע בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס • האישומים מבוססים על החקירה שניהל התובע אלברטו ניסמן, שנמצא מת - רגע לפני שהיה אמור להעיד בבית המשפט
חיים טוויל
כ"ה שבט התשע"ה / 14.02.2015 19:08

התובע הפדרלי של ארגנטינה, חרארדו פוליסיטה, הגיש אתמול (שישי) אישום נגד נשיאת ארגנטינה, כריסטינה הרננדז דה קירשנר, בגין טיוח חקירת הפיגוע בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס בשנת 1994.

מדובר בחקירה שהוביל התובע אלברטו ניסמן, שככל הנראה נרצח על רקע החשדות נגד הנשיאה.

לצד קירשנר הואשמו גם שר החוץ, הקטור טימרמן, והמחוקק אנדרס לארוק, שחשודים בטיוח מסקנות החקירה שהטילו את האחריות על איראן. בסביבתה של הנשיאה הגיבו בזעם על החלטת התביעה להמשיך בהליכים.

ניסמן טען כי קירשנר ועמיתיה טייחו את ממצאי חקירת הפיגוע, על מנת להדק את היחסים הדיפלומטיים והמסחריים עם טהרן.

ניסמן התגלה ירוי בדירתו לפני למעלה מחודש כשלצד גופתו נמצא אקדח. תחילה נטען כי ניסמן התאבד אך בהמשך הודיעו החוקרים כי הוא נרצח.

העיתונאי שחשף את דבר מותו של ניסמן נמלט לישראל בחודש שעבר בטענה שחייו בארגנטינה נתונים בסכנה.

הפיגוע בבניין הקהילה היהודית (AMIA) בבואנוס איירס ב-1994 היה מתקפת הטרור הקשה ביותר בתולדות המדינה ונרצחו בו 85 בני אדם.

ב-2013 הגיעו ארגנטינה ואיראן להסכם על חקירה משותפת בעניין. באותה שנה הגיש התובע אלברטו ניסמן כתב אישום שלפיו איראן וחיזבאללה תכננו את הפיגוע. עד היום מכחישה טהרן את מעורבותה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות