נתניהו: “אין ‘דיל’ עם החרדים; אני נגד לשלוח אברכים לכלא”

נתניהו הודיע על הקדמת הבחירות • תקף בחריפות את השרים שפוטרו: "רוממות הפוליטיקה החדשה בגרונם, אבל בפועל הם עושים פוליטיקה ישנה במלא כיעורה" • על חוק הגיוס: "לא חושב שיהודים שיושבים ולומדים תורה צריכים ללכת לכלא"
נחמן וייס
י' כסלו התשע"ה / 02.12.2014 20:41

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים, ובנאום תקיף שנשא הסביר מדוע פיטר את השרים יאיר לפיד וציפי לבני, וקרא לפיזור הכנסת והקדמת הבחירות.

נתניהו פתח בשבחים לממשלה הקודמת, שהוקמה ב-2009: “ממשלה שלא פסלה שום חלק מהעם, ממשלה שהייתה ממשלת אחדות אמיתית, וממשלה שעשתה המון”, אמר נתניהו ופירט רשימת הישגים.

“בממשלה הנוכחית הרבה יותר קשה לעשות דברים למען הציבור”, האשים נתניהו. “במבצע צוק איתן הובלתי יחד עם שר הביטחון מערכה נחושה, לא שעיתי לקולות רקע. אבל בממשלה הזאת הרבה יותר קשה לעשות את כל הדברים שדרושים לביטחון ורווחת אזרחי ישראל.

“כי בניגוד לקודמתה, היא הייתה ממשלה לעומתית והיא נכפתה עלי. היא נכפתה עלי כי מפלגת השלטון בראשותי לא קיבלה מספיק מנדטים, היא התנהלה תחת אולטימטומים ואיומים, והתקפות בלתי פוסקות עלי.

“קבעתי שלושה עקרונות”, פירט נתניהו. “עצירת הגרעין האירני, לא למשא ומתן עם הפלסטינים עד שיכירו במדינה יהודית, והמשך הבניה בירושלים.

“תראו איך הם התייחסו – לבני ולפיד – לנושאים האלה: חצי שנה אחרי הבחירות אמר לפיד, אני שמח לשמוע מנגינה חדשה מאיראן, מנגינה חדשה, נו טוב. אחרי זה הוא אמר שהחרמת הנאום של רוחאני היא טעות. לפיד אמר בראיון אחר כי אין צורך שהפלסטינים יכירו בישראל. לפיד גם אמר שהוא מתנגד לבנייה בירושלים.

“מיד אחרי לפיד, אמרה לבני שהיא שותפתו לדיל הפוליטי, שהבנייה בירושלים חסרת אחריות. לבני האחרונה שיכולה להטיף למישהו על אחריות. בחודש מאי השנה היא נפגשה עם אבו מאזן בניגוד גמור להחלטת הקבינט ובניגוד להחלטה מפורשת שלי שלא לקיים את הפגישה. בעודה מכהנת כשרת משפטים אמרה: החרם של נתניהו על אבו מאזן הוא טיפשי. 

“המשותף ללבני ולפיד, רוממות הפוליטיקה החדשה בגרונם, אבל בפועל הם עושים פוליטיקה ישנה במלא כיעורה”, תקף נתניהו. “בשבועותהאחרונים הם הצטרפו לנסיונות לפתות את הסיעות החרדיות להקים ממשלה חלופית.

“שר אוצר שנכשל בכלכלה חובר במחשכים לשרת משפטים – קוראים לזה פוטש. ככה אי אפשר להנהיג מדינה”, המשיך נתניהו. “לכן הנחתי את מזכיר הממשלה להוציא מכתבי פיטורים ללבני ולפיד. ולכן החלטתי לחוקק חוק לפיזור הכנסת וללכת לקבל את אימון העם. לא אסבול אופוזיציה בתוך הממשלה, לא אסבול מצב ששרים תוקפים את הממשלה והעומד בראשה”.

“אתם אזרחי ישראל ראויים לממשלה חדשה, טובה יותר וראויה יותר”, אמר ראש הממשלה.

“זה לא דבר פשוט עבורי מה שאני עושה כאן הערב. בשנת 2000 ויתרתי על האפשרות להיות בוודאות ראש ממשלה, כי לא היה לי את הרוב הדרוש בכנסת. אני לא נצמד לכיסא, אני לוקח סיכון אישי לטובת המדינה.

“בחירות תכופות הם לא דבר טוב, אבל שרים שחותרים תחת הממשלה, זה גרוע שבעתיים. לצורך זה צריך מפלגת שלטון חזקה”.

נתניהו קרא לאזרחים: “אלה ממכם ששומעים אותי ורוצים ראש ממשלה מהשמאל, שיבחרו בדמות ראויה מהשמאל, ואלה שרוצים ממשלה ראויה, שיבחרו בליכוד בראשותי”.

כשנשאל על דיל עם החרדים, אמר נתניהו: “אין לי שום הסכם עם החרדים, אין לי שום דיל אותם. מי שמאשים אותי, הוא זה שניסה לעשות זאת. אין ממשלה חלופית לבוז’י ולפיד בלי החרדים. אני ביקשתי להקים ממשלת אחדות רחבה. בממשלה הקודמת היו העבודה וישראל ביתנו וגם החרדים. רציתי לשחזר את הממשלה הרחבה שעשינו ב-2009. אין שום דיל”, הצהיר.

נתניהו נשאל על תמיכתו בחוק הגיוס ואמר: “הסנקציות הפליליות לא לרוחי, אני לא חושב שאברכים, שיהודים שיושבים ולומדים תורה צריכים ללכת לכלא, יש סנקציות אחרות, דעתי לא הייתה נוחה מזה והיא לא השתנתה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות