“הזכיר לי ילדים בבית ספר של אמא שלי, שדחפו לה סנדוויץ’ חזיר לפה”

מנחם הספרי, לשעבר מנכ"ל בתעשיית ההייטק ואחיו הגדול של המחזאי שמואל הספרי, תקף את ההפרעות לתפילה ביום הכיפורים בכיכר דיזינגוף: "אנשים שבעצם מתנגדים לכל דבר יהודי. היו מחזות שאני לא יכול להכיל אותם יותר"
חרדים 10
י"ג תשרי התשפ"ד / 28.09.2023 13:29

הסערה סביב התפילה בכיכר דיזינגוף ביום הכיפורים נמשכת: ינון מגל ובן כספית שוחחו על כך ב־103fm עם מנחם הספרי, לשעבר מנכ”ל בתעשיית ההייטק ואחיו הגדול של המחזאי שמואל הספרי, שידוע בעמדותיו הימניות, למרות השתתפותו במחאות נגד הרפורמה המשפטית.

“השקפת העולם שלי והפריזמה דרכה אני מסתכל היא ימנית עד היום בלי שינוי. אבל בשנים האחרונות כשראיתי מה נהיה מראש הממשלה שלנו, שאי אפשר להאמין לאף מילה שיוצאת מהפה שלו, לממשלת הזדון שהשתלטה עלינו, הצטרפתי למחאות”, הודה הספרי. “אבל אמרתי המטרה מקדשת את האמצעים ואני אשתף פעולה עם אנשים שדעותיי לא עם דעותיהם. עד אתמול. אתמול היו מחזות שאני לא יכול להכיל אותם יותר”.

הספרי התייחס למאורעות: “אני לא יודע אם ראיתם את שלי טפירו שמספרת איך ברמת אביב יצאו החוצה יחד עם המון שכנים חילוניים מהסביבה, וכשהם יושבים שם, אישה עם גופייה ומכנסיים קצרים נכנסת בעזרת הגברים, מתיישבת ליד בעלה, דוחפת לו טלפון בפנים, אומרת לו: ‘בוא תראה מה יש פה’. זה הזכיר לי את הילדים בבית הספר של אמא שלי באוקראינה שהיו דוחפים לה סנדוויץ’ עם חזיר לפה.

“האנשים האלה שהתנפלו על המתפללים, הם לכאורה מתכסים תחת הסיסמה של למנוע הדרת נשים ואין מחיצות מגדריות, אבל זה אנשים שבעצם מתנגדים לכל דבר יהודי”, תקף, “דברים שהם בשורש נשמתם של הרבה יהודים, הם חוקי היסוד שלנו. אני לא עושה רצח אופי, אנחנו במדינה אוהבים להכניס אנשים לתוך מגירות מוגדרות מראש. אתה גר בצפון תל אביב? אתה כנראה מצביע מרצ, אבל זה לא נכון, יש המון גוונים ותתי גוונים”.

כספית סירב להסכים עם דבריו: “האנשים האלה הם עמוד השדרה של המדינה הזו, למה זה מתפרק עכשיו? האנשים האלה מרגישים שעכשיו מתקיפים אותם בביתם. הם יודעים שראש יהודי רוצים לשנות כי ראש יהודי אומרים את זה”.

הספרי הגיב: “תסביר לי בבקשה איך אנשים שמתכנסים לתפילה בכיכר דיזינגוף כופים את דעתם על אנשים שגרים בצפון תל אביב? אסור לאנשים דתיים להיכנס ולהציב דוכן של הנחת תפילין בשכונה חילונית, נכון? למפגינים חילוניים להיכנס לבני ברק מותר?

“מה שקורה לי זה מה שאומר הווייז – אני צריך לחשב מסלול מחדש. אני חשבתי כל הזמן שהמטרה מקדשת את האמצעים ואני מוכן לשתף פעולה כנגד הדבר הזה שמבחינתי הוא האיום הכי גדול על החיים שלנו עם אנשים שלא שיתפתי איתם פעולה אף פעם. אבל פתאום אני רואה שיש פגיעה בדברים הכי קדושים וחשובים לי”.

הספרי המשיך: “לפני כמה חודשים, באותה עיר בתל אביב, עם אותו ראש עיר, הייתה תפילה המונית של מאות מוסלמים, שזה דבר יפה ואני מקבל אותו, עם הפרדה, עם מחיצות בין גברים לנשים, המשטרה לא התערבה, הפקחים לא התערבו והיה בסדר. באותה העיר מתכנסים אנשים בכיכר מרכזית, הם לא מפריעים לאף אחד ומתפללים. באותה עיר יש יום אחד שאנשים ערומים לחלוטין או לחצאים, מפזזים על גבי משאיות, מוזיקה בקולי קולות, ואף אחד לא מתנגד וראש העיר עוד מקצה להם תקציבים בשביל זה. אז מה זה?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות