הח”כים דורשים דיון על הפסקות החשמל בריכוזי החרדים בערב שבת

לאחר הפסקות החשמל יזומות בריכוזים חרדיים ברחבי הארץ בערב שבת: גפני יזמן את כל הגורמים בכדי להבין את הליך קבלת ההחלטות • יעקב אשר הגיש הצעה דחופה לסדר היום
אריה ריבקינד
ט"ו סיון התשפ"ג / 04.06.2023 03:23

מחדל הפסקות החשמל בערב שבת בריכוזים חרדיים רבים בערב שבת: יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, הודיע כי בכוונתו לזמן את כל הגורמים הנוגעים בדבר, בכדי להבין את הליך קבלת ההחלטות בעניין ולהיערך על מנת שמקרים דומים לא יישנו בעתיד.

במקביל, ח”כ יעקב אשר הגיש הצעה דחופה לסדר היום, לקיים דיון במליאת הכנסת על אופן קבלת ההחלטות וההיערכות הנדרשת למזג אוויר קיצוני, לרבות גיבוי על ידי ייצור מקומי או מתקני אגירה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: “ביום שישי האחרון היה שרב כבד ברחבי הארץ שגרר בהתאמה צריכת חשמל גבוהה. הצריכה הגבוהה הובילה לתקלות ולהפסקות חשמל יזומות.

“מצב זה בו אזרחים מוצאים את עצמם בחום כבד ובעת ההכנות לשבת ללא חשמל, מחייב דיון מקיף במליאת הכנסת על היערכות למזג אוויר חריג, לרבות גיבוי על ידי ייצור חשמל מקומי או אגירה”.

עוד נכתב בהצעה, כי יש לדון “על אופן קבלת ההחלטות להורדת השאלטר ובחירת האזורים בהם יהיה הפסקת חשמל ומשך ההפסקה, וכן על מסירת הודעה טלפונית לתושבים לפני הפסקת חשמל יזומה”.

בערב השבת האחרונה נרשמו הפסקת יזומות ברחבי הארץ, בעיקר בריכוזים חרדיים רבים, בהם התכוננו לכניסת השבת – ללא חשמל.

בין היתר נרשמו הפסקות חשמל יזומות ברחובות מרכזיים בבני ברק, באשדוד ובעיר מודיעין עילית, שם שב החשמל לאחר זמן כניסת השבת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות