סגירת המאפיות בכלא? “איזה ספין מטומטם” ו”יחזיר שפיות למדינה”

אז מה התגובות על סגירת המאפיות בכלא? בעוצמה יהודית שיבחו את יו"ר המפלגה, באופוזיציה עקצו • בן גביר עצמו התייחס לפרסום: "אני מחויב למנוע הטבות ותפנוקים למחבלים הכלואים בישראל ולמנוע מהם 'הטבות' שניתן למנוע על פי חוק"
חיים טוויל
י' שבט התשפ"ג / 01.02.2023 14:53

במערכת הפוליטית הגיבו היום על החשיפה של איציק סבן ב’ישראל היום’ על החלטת של השר לבטחון לאומי איתמר בן גביר לסגור את המאפיות הפרטיות של המחבלים הכלואים בבתי הכלא בישראל.

בן גביר עצמו צייץ הבוקר: “הוריתי לסגור מאפיות פיתות של מחבלים בבתי הכלא. אני מחויב למנוע הטבות ותפנוקים למחבלים הכלואים בישראל ולמנוע מהם ‘הטבות’ שניתן למנוע על פי חוק. בשביל מחבלים צריך לחוקק את עונש מוות למחבלים, אבל עד אז, צריך לדאוג שיתייחסו אליהם כמחבלים”.

התגובות מימין ומשמאל לא איחרו להגיע.

ח”כ מירב כהן מיש עתיד, שבעת שכיהנה כשרה הטרור הרים את ראשו והשתולול ברחובות ישראל, צייצה בטוויטר: “ככה נלחמים בטרור! לא רק שהם יישנו במיטות קומותיים, עכשיו הם גם לא יאפו פיתות! כשאין לך מענה לפשיעה ברחובות, כשאין לך מושג איך למנוע את הפיגוע הבא, אתה מחפש איזה ספין מטומטם כדי לנסות להסיח את דעת הקהל. השר לכישלון לאומי”.

שר המורשת, הרב עמיחי אליהו מעוצמה יהודית, הגיב: “מאפיית פיתות לרוצחי יהודים? כך ניהלו פה מאבק בטרור. יש הורים שהולכים לבקר יום יום בקבר של ילדיהם, כשלמנוולים הללו יש מאפיה בכלא. כך לא מנצחים טרור. עוד לפני הפעולות המהותיות לפגיעה ברוצחים ובתומכיהם, חייבים להפסיק עם הפינוק. השר בן גביר ישיב למדינה את השפיות”.

לפי הדיווח של איציק סבן ב’ישראל היום’, בן גביר רתח מזעם כשנודע לו על קיומן של מאפיות בכלא, בהן אופים המחבלים פיתות טריות.

“מה זה הלאפות האלה? השתגענו, פשוט השתגענו”, זעם.

בסביבת השר טוענים, כי בכוונתו להביא לדיון בקבינט את דו”ח קעטבי, שבו לפחות 20 המלצות כיצד ניתן להחמיר את תנאי המחיה של המחבלים בכלא, בהקדם האפשרי. מה שבן גביר לא ידע אז הוא שבבתי הכלא הביטחוניים ‘רמון’ ו’קציעות’ פועלות מאפיות, שבהן מייצרים האסירים את הפיתות בעצמם ולעצמם.

לדברי גורם שנכח בדיון, הדבר עורר את חמתו: “מה זה, שכונת התקווה בכלא? לא ייתכן שמחבלים שפלים יזכו לפריבילגיה כזו, ואפילו יותר מכל אזרח אחר. איך יכול להיות שרוצחים עם דם על הידיים מקבלים כל יום לאפה, מה זה האבסורד הזה?”

בעקבות הגילוי שוחח בן גביר עם נציבת שב”ס, רב־גונדר קטי פרי, והורה לסגור לאלתר את המאפיות, שקיימות כבר 17 שנה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לתת להם לחם פרוס ישן לכלבים האלה
    01/02/2023 19:40
    ירון
  1. מה שחוזר מהרשתות