“הוא מלמל לי באוזן פסוקים, החזיק סכין ועמד להכניס לי אותה לגרון”

העיתונאי בני ליס ישב מול המחשב בביתו ברמות, כשלפתע אדם זר שאינו מכיר פרץ פנימה ותקף אותו באכזריות • ב'חדשות הבוקר' הוא שיחזר את הדרמה: "הוא אמר, 'אני מהדירה הזאת לא יוצא'. אשתי מצאה אותי על הרצפה, כחול. היא חשבה שאני מת"
חרדים 10
ז' תשרי התשפ"ג / 02.10.2022 11:56

ביום חמישי האחרון פרץ צעיר זר לביתו של בני ליס,  עיתונאי הערוץ הראשון לשעבר, ותקף אותו באכזריות. בשלב מסוים חשב התוקף כי הרג אותו, ביצע בו החייאה ונמלט מהמקום.

בשיחה עם חדשות הבוקר בקשת 12, שיחזר הבוקר ליס את הדרמה שהתחוללה בביתו בשכונת רמות בירושלים: “ישבתי על יד המחשב ובשלב מסוים הלכתי לשתות כוס מים קרים. כשחזרתי לסלון מצאתי אדם שאינני מכיר יושב וממתין לי. לפני שנכנס אליי בדק הרבה מאוד דלתות, הדלת שלי הייתה פתוחה. לפני כן היה אצל השכנה למטה, היא ישבה בסלון כשהוא יצא לפתע מחדר השינה. היא קיבלה הלם וביקשה ממנו שייצא. הוא אמרה לה, ‘אני לא מתעסק עם אשת איש’, עזב את המקום בשקט ועלה לקומה שלי.

“ביקשתי ממנו שייצא מהדירה, אבל הוא טען: ‘אני מהדירה הזאת לא יוצא’. הוא רצה את חנה. אני לא יודע מי זאת חנה. הודעתי לו שאין פה חנה ושייצא בבקשה החוצה. זה הגיע למצב שהוא חנק אותי והתחיל למלמל כל מיני פסוקים לתוך האוזן שלי. הבנתי שיש לי כאן עסק עם אדם שייתכן ולקוי בנפשו.

“ניסיתי להשאיר את הדלת פתוחה כדי שיסתלק, אלא שבשלב מסוים הוא הגיע עם סכין. הוא לקח אותה מתוך מגירת הסכינים שבמטבח. נאבקנו, תוך כדי חיבוק אחד את השני, זה לא היה מרחוק. הוא תפס אותי, אני תפסתי אותו, ובשלב מסוים ראיתי שהוא הולך להכניס לי את הסכין לתוך הגרון”.

צעקת?

“ועוד איך, צעקתי לאשתי, אבל היא לא ענתה. היא הייתה במקלחת, שמעה צעקות אבל חשבה שזה מהבית הסמוך ולא יצאה מהמקלחת. עלה לי החשש שאותה הוא כבר הרג ועכשיו הוא הולך להרוג אותי. בשלב מסוים תפסתי לו את היד, כי הבנתי שהסכין הולכת לכיוון הצוואר. ייתכן ובשלב הזה הסכין נפלה, חסר לי את המידע הזה, כי מצאו אותי שוכב עם דלת פתוחה, רגליים במסדרון והראש בתוך הסלון”.

איך אשתך הגיבה כשיצאה ומצאה אותך כך?

“היא ראתה אותי בצבע כחול ואדם עומד ועושה עליי החייאה. היא חשבה שאני מת וצעקה לו, ‘תזמין מגן דוד אדום’. מה מסתבר? שהאיש שתקף אותי וניסה להרוג אותי עשה לי החייאה. ברגע שהיא אמרה לו להזמין מגן דוד אדום הוא ברח מהמקום”.

מה אתה זוכר מהבן אדם הזה?

“היה לו כוח אימים, כוח אדיר. או שזה בא מתוך אמוק של אי שפיות, או ממועדון כושר. לא הצלחתי בשום אופן להגיע למצב שאני משתק אותו, הוא הפעיל עליי כוחות שאני לא ראיתי בחיים. זה היה לא ייאמן, לא עמדתי מול הכוח הזה”.

הצלחת לתקשר איתו בכלל?

“הוא מלמל לי באוזן בלחישה פסוקים כמו, ‘אלוהים גדול מאוד’. לא היה שום חיבור בין פסוק לפסוק. תוך כדי הייתי בחניקה מוחלטת והוא עמד מאחוריי, הייתי שבוי שלו לחלוטין. לא עניתי לו, הוא לא דיבר, לא היה בינינו שום דו-שיח. המאבק היה שקט”.

המשטרה תפסה אותו?

“אין לי מושג, המשטרה לא מוסרת לי מידע. התקיפה הסתיימה בחבלות: כתף שנשברה, רגל שותתת דם, דם יצא לי מהאוזניים. סביר להניח שהוא חשב שאני כבר מת ולכן עשה עליי החייאה. הוא השאיר אותי במצב שכיבה עד שהגיעו אנשי ההצלה ומגן דוד אדום ופינו אותי לבית חולים. משטרת ישראל נמצאת היום בכוננות אדירה כאן בירושלים, יש להניח שזה יקח זמן עד שיתפסו אותו. אם יתפסו – רק לאשפוז”.

מה המסקנה מהאירוע המטורף הזה?

“תסגרו את הדלתות ברגע שאתם נכנסים הביתה. אתם אף פעם לא יודעים מי נמצא מאחורי הדלת ועלול להיכנס אליכם הביתה. הצלחתי איכשהו למנוע ממנו אפשרות של דקירה, אם הייתה דקירה הסיפור היה משתנה לגמרי”.

מה מצבך הפיזי והנפשי?

“אני די בסדר, אבל זה ייקח זמן. הוא קצת פירק אותי, אבל אחזור לעצמי. אני צריך לעבור פיזיותרפיה כדי שהכתף הימנית תיכנס חזרה לפעולה, יש לי בעיה עם הצלעות והרגל הנפוחה כמעט לא מתפקדת. כל זה השלכות של המאבק שהיה בתוך הבית. זה מאבק של דקות, לא שניות, עד הרגע של הבריחה שלו”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה אתם מטשטשים את הפנים שלו
    02/10/2022 19:47
    חיים
  1. למה אתם מטשטשים את הפנים שלו אולי מישהו מכיר אותו ויכול להכווין את המשטרה הישראלית אליו

    • היפיופה כותבת:   04/10/2022 14:34

      נראה לך שיעשו משהו בנושא כי לי לא!!

  2. תמר
    03/10/2022 11:44
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. אמאלה.. ממש סרט אימה
    רפואה שלימה שנה טובה ומתוקה