נפתלי בנט רצה להתפטר מתפקידו כראש הממשלה החליפי – וחזר בו

שר בכיר בממשלה הסתייג מהחלטתו וביקש ממנו שלא יעשה את המהלך כעת: "אם תתפטר, הימין יאבד את זכות הווטו" • לשכת בנט: "בכוונתו להישאר בתפקידו עד לבחירות" • סוכן אמריקני מציע לארגונים יהודיים הרצאה של ראש הממשלה החליפי תמורת לא פחות מ-100 אלף דולרים
חרדים 10
כ"ז אלול התשפ"ב / 23.09.2022 11:00

לפני כשבועיים הודיע נפתלי בנט כי בכוונתו לסיים את תפקידו כראש הממשלה החליפי עוד לפני הבחירות. כך דווח הבוקר (שישי) ב’מעריב’.

על פי גורמים במערכת הפוליטית, בכירים בממשלה הסתייגו מהחלטתו וביקשו ממנו שלא יעשה זאת.

לדברי הגורמים, שר בכיר פנה לבנט והבהיר לו כי הממשלה המכהנת נבנתה על בסיס זכות הווטו שעומדת לרשותם של שני ראשי האגפים בתוך הממשלה: לראש ממשלת המעבר יאיר לפיד, ראש המחנה המרכז־שמאל ולבנט, בתור ראש האגף הימני בתוך הממשלה.

“אם תתפטר, הימין יאבד את זכות הווטו והשותפים מהמרכז־שמאל יקבלו אפשרות בלעדית להוביל מהלכים או לקבל החלטות בלי שלימין תהיה כל יכולת לעצור אותם”, אמר לו השר.

בנט הסכים והחליט שלא להתפטר, לפחות עד הבחירות.

מלשכת בנט נמסר בתגובה ל’מעריב’: “בנט פועל מתוך אחריות לאומית ומייצג בממשלה חלקים גדולים בימין ובמרכז הישראלי. הוא החליט לפרוש מהחיים הפוליטיים לעת עתה, אך בכוונתו להישאר בתפקידו עד לבחירות”.

ב’ג’רוזלם פוסט’ דווח אמש כי מספר ארגונים יהודיים בארה”ב קיבלו לאחרונה פנייה מסוכן שטוען כי הוא מייצג את נפתלי בנט ומציע הרצאות שלו תמורת סכומים גבוהים של כ-100 אלף דולרים ויותר.

בלשכת בנט דחו את הדיווח על הסף והדגישו, כי בנט מעולם לא עבד עם סוכן וגם לא גובה תשלומים על הרצאות שהוא מעביר בכל העולם.

“ראש הממשלה החליפי בנט לא עובד עם סוכן, ומיותר לציין כי נסיעותיו לחו”ל לאורך כל עשר שנותיו כנבחר ציבור ישראלי, כולל הופעות מול קהילות יהודיות בימים אלה אינן בתשלום ונעשות במסגרת תפקידו במסירות רבה”, אמר דוברו של בנט.

הדובר הוסיף: “בנט מעולם לא לקח שקל אחד לכיסו תמורת נאום, הרצאה או כל פעילות אחרת למען העם היהודי, בהיותו שר וראש הממשלה.

“במהלך כהונתו בנט הקפיד לקיים קשר עם קהילות יהודיות בעולם ונפגש עם נציגי הקהילות באופן תכוף והוא רואה בכך חשיבות גדולה לקיום העם היהודי. אכן היו פניות של סוכנים שונים לייצג אותו, אולם כמובן שכרגע הדבר לא עומד על הפרק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות