הרב אדלשטיין הקים גוף חלופי ל’ועדת הרבנים לענייני תקשורת’

הגרי"ג אדלשטיין הקים את 'ועד בני תורה לכשרות הטלפונים' - גוף חלופי לוועדה הנשלטת בידי גור • הסיבה: "אין ברצונם של 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת' לדאוג לצרכי הקהילות והציבור לפי דעת והנחיית גדולי ישראל" • הגוף החדש יחתום על הסכם עם חברות הסלולר שיעמוד בתנאי החוק
יוסף גרינבוים
ד' סיון התשפ"ב / 03.06.2022 01:39

‘ועדת הרבנים לענייני תקשורת’, הנשלטת על ידי גור, מאבדת את המונופול בציבור החרדי: מרן ראש הישיבה הגרי”ג אדלשטיין הקים גוף חילופי בשם ‘ועד בני תורה לכשרות הטלפונים’, שגיבש תכנית מקצועית להמשך הגנת הכשרות בטלפונים הסלולריים גם אחרי שהרפורמה של שר התקשורת תיכנס לתוקף.

הגוף החדש פועל בימים אלו לחתימה על הסכמים מחודשים  עם החברות הסלולריות – הסכמים שיעמדו בדרישות החוק, אך יגנו על כשרות הטלפונים שבידי הציבור החרדי.

הקמת הגוף החילופי ל’ועדת הרבנים לענייני תקשורת’ התגבשה בחודש אדר האחרון, כאשר מרן הגרי”ג אדלשטיין זימן את הגרב”ד דיסקין, ראש ישיבת ‘ארחות תורה’ בבני ברק, לצד עוד מספר רבנים, ויסד את ‘ועד בני תורה למען כשרות הטלפונים’.

ועדת הרבנים החדשה החלה לפעול מול שר התקשורת יועז הנדל ומול ‘ועדת הרבנים לענייני תקשורת’, שפעלה עד היום.

הרבנים ניסו בתחילה להגיע להסכמות מול ‘ועדת הרבנים לענייני תקשורת’, בכדי לדאוג לציבור לתקשורת נקיה וכשרה, תוך דאגה מלאה לכל צרכי הציבור.

אלא שלדבריהם, לאחר מאמצים רבים, הרבנים  הגיעו להבנה כי עדיין אין ברצונה של ‘ועדת הרבנים לענייני תקשורת’ לדאוג לצרכי כלל הקהילות והציבור, לפי דעתם והנחייתם של גדולי ישראל.

לאור זאת הוחלט על ידי מרן הגרי”ג  אדלשטיין להקים גוף “שידאג לכלל הציבור החרדי – שומרי התורה והמצוות, המעוניינים בתקשורת כשרה ונקייה”.

לדברי הגוף החדש, ביום בו תיכנס לתוקף הרפורמה החדשה של השר יועז הנדל, שתבטל את ‘הקומה הכשרה’, הציבור כולו יפעל על פי ‘ועד בני תורה לכשרות הטלפונים’ – ויקבל תקשורת כשרה ומהודרת, כפי הוראת גדולי ישראל ותחת הנחייתם.

הבוקר מתפרסם בעיתון ‘יתד נאמן’, כי ביוזמת הגוף החדש התכנס צוות משפטי מורחב, יחד עם מומחי טכנולוגיה סלולרית מהטובים בארץ, כדי לדון כיצד להתגונן מול הכוונה לבטל את ‘הקומה הכשרה’.

לפי הדיווח, הצוות המקצועי גיבש פתרונות להגנה, באופן שהרפורמה של משרד התקשורת לא תוכל לגרום לפגיעה כשרותית, ובמקביל הציבור יוכל ליהנות מתקשורת בטוחה ואיכותית.

ב’יתד’ נאמר עוד, כי הציבור מתבקש  להמשיך לעקוב בעירנות אחר הנחיות ‘ועד בני תורה למען כשרות הטלפונים’ בלבד, מאחר שהוא הגוף הפועל  תחת הנחיותיו של מרן ראש הישיבה הגרי”ג אדלשטיין וכל גדולי ישראל –  וכי כל הציבור החרדי עתיד להתאגד תחת הגוף החדש.

במקביל, ‘ועד בני תורה לכשרות הטלפונים’  ימשיך לפעול בכל הערוצים המשפטיים, כדי  לבטל את הרפורמה של השר הנדל.

ועדת הרבנים “מברכת כל גורם שיצליח לעשות זאת”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ברוך... שחלק מחכמתו ליראיו!
    03/06/2022 01:47
    עד 120
  1. טפו טפו

  2. בדיחה טובה
    06/06/2022 10:09
    יעקב
  3. בדיחה מעניינת