כ-100 פורעים הציתו ושברו את קבר יוסף בשכם • צפו

הפורעים פרצו למתחם, הציתו את החדרים והסבו נזק כבד למקום - כולל ניתוץ המצבה • ראש מועצת שומרון: "מעשה שאין יהודי שלא יזדעזע ממנו" • "פעם נוספת הברברים מהרשות הפלסטינית מראים את פרצופם האמיתי: דאעש" • דובר צה"ל: הפורעים נתפסו בידי כוחות הביטחון הפלשתינים
חרדים 10
ט' ניסן התשפ"ב / 10.04.2022 08:14

גל טרור: כ-100 פורעים פלסטינים נכנסו הלילה (ראשון) אל קבר יוסף בשכם – אחד המקומות הקדושים לעם היהודי – התפרעו במקום, הציתו את חדרי המתחם, שברו את המצבה שעל הקבר והציתו אותה.

נבחרתם להשתתף בסקר אוכלוסין? השיבו באופן דיגיטלי וקבלו מתנה

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן נמצא בקשר מאז שעות הלילה עם צה”ל והמנהל האזרחי, כדי לפעול לתיקון ההרס וגם אנשי מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים שליד המועצה האזורית שומרון עודכנו בפרטי האירוע.

“זהו מעשה שאין יהודי שלא יזדעזע ממנו, הרס אחד המקומות הקדושים לעם היהודי רגע לפני חג הפסח”, אמר דגן. “הדבר מתרחש אך ורק משום שמדינת ישראל הפקירה את אחד המקומות הקדושים לעם היהודי ‘לשמירתה’ של הרשות הפלסטינית העבריינית”.

לדבריו, “אנחנו דורשים להחזיר לאלתר את צה”ל לקבר יוסף וגם את ישיבת עוד יוסף חי. על עם ישראל במדינתו הריבונית לשמור על קודשיו. את המעשה שנעשה הלילה על כל בן תרבות לגנות. זוהי פגיעה לא רק בנכס צאן ברזל של העם היהודי אלא פגיעה באתר היסטורי בן אלפי שנים”.

הוא הוסיף: “פעם נוספת הברברים מהרשות הפלסטינית מראים את פרצופם האמיתי: דאעש. הרשות הפלסטינית היא משענת קנה רצוץ במקרה הטוב והגורם לטרור בכל רחבי הארץ ולברבריות בקבר יוסף כפי שאנחנו רואים עכשיו פעם נוספת”

ההתפרעות וההרס התרחשו שבע שנים לאחר שמתחם הקבר הוצת וניזוק קשות בשנת 2015, לאחריו המועצה האזורית שומרון הכניסה צוותים משלה כדי לשפץ ולתקן את המקום הקדוש.

דובר צה”ל תא”ל רן כוכב התייחס לאירוע בגלי צה”ל, וציין כי הפורעים נתפסו על ידי כוחות הביטחון הפלשתינים. “הייתה תהלוכה של מאה פלשתינים משכם לקבר יוסף שהתפרעו והציתו את הקבר, כוחות הביטחון הפלשתינים עצרו אותם”.

מועצת יש״ע הגיבה על השחתת קבר יוסף: “ההשחתה הלילה של קבר יוסף היא עוד חציית קו אדום המעידה על רמה שפלה של אלימות ערבית ואיבוד ההרתעה מצידם. אנחנו מזועזעים מהמקרה ודורשים גינוי חריף מכל הגורמים המדיניים. צה״ל חייב לחזור לאתר קבר יוסף ולשמור על המקום הקדוש”.

שר הביטחון בני גנץ התייחס הבוקר להשחתה החמורה בקבר יוסף – בהודעה שהוציא ב-3 שפות (עברית, ערבית ואנגלית): “אירוע השחתת קבר יוסף הוא חמור ביותר. מדובר בפגיעה קשה בחופש הפולחן באחד המקומות הקדושים ביותר לכל יהודי, וברגשות העם היהודי כולו, דווקא בעיצומו של החג הקדוש למוסלמים.

“ישראל תדאג לתקן את המתחם, להחזירו לקדמותו במהירות, ולפעול בכל האמצעים כדי שמקרה כזה לא יחזור.

“לצד זאת, העברתי הבוקר מסר חריף לרשות הפלסטינית – שנדרשת לתגבר את הכוחות שלה במקום באופן מיידי, ולפעול מול הפורעים והמחבלים שפוגעים ביציבות, בביטחון ובמקומות הקדושים.”

שר החוץ יאיר לפיד: “פגיעה במקומות הקדושים היא פגיעה בלב העמים. פגיעה בקבר יוסף, בעת חג של אחווה וקדושה היא מזעזעת. זו פגיעה חמורה לא רק בקבר עצמו אלא ברגשות העמוקים של העם היהודי. נמצה את הדין עם הפוגעים ונשקם את קבר יוסף. אני קורא לכולם להוביל לרגיעה ושקט”.

ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו: ”אני מגנה בתוקף את השחתת קבר יוסף הלילה בידי פלסטינים. זו פגיעה חמורה במקום חשוב וקדוש לעם היהודי, ערב חג הפסח. חייבים מיד לשקם את המקום ולהחזיר את השקט והביטחון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות