בג”ץ כופה על השרה להעניק ‘פרס ישראל’ לפרופ’ שקרא לחרם

בג"ץ מחייב את שרת החינוך להעניק את הפרס לפרופ' עודד גולדרייך • שאשא ביטון: "אדם שקורא לחרם על מוסד אקדמי ישראלי לא ראוי לפרס ממלכתי. צר לי על החלטת בג"ץ אך אכבד אותה"
אריה ריבקינד
כ"ו אדר ב' התשפ"ב / 29.03.2022 12:06

בג”ץ החליט היום (שלישי) להורות לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון להעניק את פרס ישראל לפרופ’ עודד גולדרייך.

שרת החינוך החליטה שלא להעניק את פרס ישראל בתחום המתמטיקה וחקר מדעי המחשב לפרופסור עודד גולדרייך, זאת בשל חתימתו על עצומה הקוראת להחרים את אוניברסיטת אריאל.

השופטים כתבו בהחלטה: “פגיעה בחופש הביטוי האקדמי של שלילת הפרס מפרופ’ גולדרייך קשה בהרבה. מצוינות אקדמית אינה הולכת בהכרח יד ביד עם דעות התואמות את הקונצנזוס הציבורי. שלילת פרס ישראל מאיש אקדמיה בעל שם בשל התבטאויות ספורדיות כאלה ואחרות היא הזמנה לניטור, מעקב ורדיפה אחר אנשי אקדמיה בישראל”.

מטעמה של שרת החינוך נמסר: “אדם שקורא לחרם על מוסד אקדמי ישראלי לא ראוי לפרס ממלכתי ממדינת ישראל, יהיו הישגיו אשר יהיו ויהיו דעותיו הפוליטיות אשר יהיו”.

השרה הוסיפה: “בג”צ יכל להכריע כשהנושא הגיע לפתחו, אך מרגע שבחר להעביר את ההכרעה אליי היה נכון שיכבד אותה. צר לי על החלטת בג”צ אך אכבד אותה”.

יו”ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח”כ יריב לוין, הגיב על החלטת בג”ץ: “אין מדינה בעולם שהייתה מעניקה את הפרס החשוב ביותר שלה לאדם שקורא להחרים אותה. אין בית משפט בעולם שהיה לוקח לידיו בניגוד לכל דין את הסמכויות של שרת החינוך, ומקבל החלטה כזו במקומה”.

ח”כ לוין הוסיף: “הפסיקה המופקרת של בג”ץ, תוך רמיסת כל כללי שלטון החוק והמנהל התקין, ותוך מתן פרס ועידוד לאנשי ה- BDS ולתומכיהם, היא עוד חוליה בשרשרת החרפה של מערכת משפט שאיבדה כל כיוון.

“לא מפתיע לגלות ששר המשפטים סער וחברי ממשלת השמאל ממשיכים לזרות חול בעיני הציבור עם כביכול רפורמות חסרות משמעות, ופועלים יד ביד עם נשיאת בית המשפט העליון כדי להנציח את שלטון השופטים האנטי דמוקרטי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות