ליברמן: אלה התנאים • גפני: גם אם יזחל לא נהיה שותפים

שר האוצר יסכים להצטרפות החרדים, רק אחרי אישור החוקים שלו: 'יש אצל החרדים רק פשרה אחת, הם צועקים וצריך לקבל את עמדתם' • בנט לפרוש: 'זה שאתם לא בממשלה זה חיסרון. אני מאוד רגיש לעניין הזה' • גפני: 'גם אם ליברמן יזחל על גחונו לא נהיה שותפים של הממשלה הכושלת'
אריה ריבקינד
י"ח שבט התשפ"ב / 20.01.2022 12:15

שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס הבוקר (חמישי) לאפשרות שש”ס ויהדות התורה יצטרפו לממשלה, אם בנימין נתניהו יחתום על עסקת טיעון – ויתפטר מהכנסת.

התגוששות מומחים? הסערה המפותלת סביב החיסון נגד הקורונה

בראיון שהעניק  לליאל קייזר בתוכנית ‘משחקי הכיס’ ברשת ב’ – אמר ליברמן: “נתנגד לכל ניסיון כרגע לצרף את ש”ס ויהדות התורה, בטח במתכונת הנוכחית. אני רוצה שקודם נעביר את הפשרות שהסכמנו עליהן, והן מופיעות בהסכם הקואליציוני, בגיור, בגיוס בני ישיבות והורדת גיל הפטור”.

הוא הדגיש: “עד היום כל ניסיון להגיע איתם לפשרה נכשל לחלוטין. המפלגות החרדיות יש אצלן רק פשרה אחת, הם צועקים וצריך לקבל את עמדתם. היה ניסיון לעשות איתם פשרות בתחום הגיור, הכשרות, הכותל, והחרדים לא נכונים לשום פשרה. בנט מייצג גישה אחרת, אבל אנחנו מראש אמרנו שלא נשב איתם”.

יו”ר יהדות התורה, ח”כ משה גפני, אמר  בתגובה לדברי השר ליברמן ברשת ב’: “גם אם אביגדור ליברמן יזחל על גחונו אנחנו לא מתכוונים להיות שותפים שלו ולא של הממשלה הכושלת הזאת”.

מוקדם יותר הבוקר דיווח זאב קם ברשת ב’, כי נפתלי בנט הביע צער בשיחה שקיים עם חבר הכנסת מאיר פרוש על שהחרדים לא חלק מהקואליציה: “זה שאתם לא בממשלה זה חיסרון. אני מאוד רגיש לעניין הזה”.

אישה חרדית מול האויב מספר 1 של הציבור החרדי • ראיון בלעדי

השיחה – שפרטיה פורסמו הבוקר – התרחשה בדיון סגור של ועדת החוץ והביטחון, ובעצם הייתה שיח ראשון בין ראש הממשלה וחברי הכנסת החרדים מאז הקמת הממשלה, בשל החרם של ראשי המפלגות החרדיות על בנט.

בישיבה,  פרוש פנה לבנט וביקש ממנו התייחסות לרפורמת הגיור שמקדם השר מתן כהנא, שמעוררת הרבה כעס אצל החרדים. בין השניים התפתחה שיחה, על אף שהתוכן שלה לא היה קשור לסקירה הביטחונית שהעביר ראש הממשלה.

פרוש שאל את בנט: “למה אתה נותן לבנים של לא יהודים לעשות גיורים?” בנט הגיב: “אנחנו לא נסכים על הכול, אבל אין לנו כוונה להיות לעומתיים כלפי החרדים. הגיורים זה גם לא עניין שלכם (-הכוונה היא שהחרדים גם ככה לא מתחתנים עם מגוירים). אנחנו עושים את הדבר הנכון. גם אם זה נראה לכם שזה נגדכם, תדעו שזה לא ככה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות