צבי יחזקאלי: הצבא זה אבי־אבות הקונספציה, מהרמטכ”ל ועד למח”ט

הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13 בראיון ל'ישראל היום': "אם אחרי 7.10 עוד מדברים על מדינה פלשתינית - הפסדנו במלחמה" • "אנחנו בתהליך התפכחות של עשרות שנים. מי שנלחם בעזה וחושב על ילדי העוטף - ינצח, מי שחושב על ילדי עזה - יפסיד"
חרדים 10
י"ח ניסן התשפ"ד / 25.04.2024 22:37

הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי סיפר על הערכת המודיעין הראשונה שהתנפצה לו בפרצוף.

היה זה ביוני 2014. יחזקאלי הוזמן לשיחה עם ראש שב”כ דאז יורם כהן ועם קבוצת כתבים ועורכים במטה השב”כ בתל אביב. המפגש נערך שבוע לפני חטיפת שלושת הנערים הי”ד ונאמר להם בשיחה: “חבר’ה, המצב מעולה. סיכלנו הכל”.

בראיון למוריה קור ב’ישראל היום’ שיתף יחזקאלי כי “שבוע לאחר מכן נחטפו שלושת הנערים. זו היתה הערכת המודיעין הראשונה שהתנפצה לי בפרצוף”.

הוא הוסיף וסיפר: “שלושה בני משפחת קוואסמה מחברון חטפו אותם, והלכתי לבית של החוטפים כדי לדבר עם ההורים שלהם”.

יחזקאלי סיפר על אירוע שקדם לאותו מפגש בו הבין את עומק הקונספציה. “עברתי לגוש ב־2014. היתה תקופה שקטה. איך שעברנו, המח”ט אמר ‘תן לנו שיחה לסגל’. הגעתי, ולפניי דיבר מישהו במאהל”.

הוא שחזר: “אני בחוץ, מארגן את הדיסק און קי, שומע מבפנים מבטא ערבי – ומזהה את אבו עוואד, שהיה מבוקש רציני. רדפנו אחריו כשהייתי בשב”כ. אמרתי למי שהזמין אותי ‘מה זה?’ והוא אמר לי: ‘אנחנו רוצים להבין את החוויה שלו ולהבין איך הוא מרגיש. הוא כבר לא באותו המקום’. אמרתי לו: ‘אתם לא נורמליים’. קמתי, הלכתי באלגנטיות והבנתי את עומק הקונספציה”.

“אנחנו במלחמה מול רוע”, הוא אומר. “בחקירה חמאס אמרו שהם באים לטהר את העולם מיהודים משוקצים. זו הבנאליות של הרשע, כמו הנאציזם. מי שנלחם בעזה יודע שיש אויב. אני לא דואג לדור הזה, אני דואג לדור המבולבל של בני גילי. אם אחרי 7 באוקטובר עוד מדברים על מדינה פלשתינית – אז הפסדנו במלחמה. הצבא שלנו חונך על התיאוריות האלה. הצבא זה אבי־אבות הקונספציה, מהרמטכ”ל ועד למח”ט, כי רק עד שם נותנים לחבר’ה עם הכיפות להתקדם. ואותו הדבר בפוליטיקה. הדרג הצבאי לא נמצא פה כדי לנצח. רק השטח נלחם”.

וזה מספיק?

“מי שנלחם בעזה וחושב על ילדי העוטף – ינצח. מי שנלחם בעזה וחושב על ילדי עזה – יפסיד. ההנהגה וביידן והעיתונים חושבים על ילדי עזה. אבל כשהערבים יבנו שוב את עזה וילמדו שוב שאנחנו בני קופים וחזירים ושצריך להשמיד אותנו – הם ייצאו לעוד סבב ויהיה לנו עוד 7 באוקטובר.

“אנחנו בתהליך התפכחות של עשרות שנים. בסוף נבין, ומי שלא ירצה לחיות פה – לא יחיה פה. גם אני לא רציתי לחיות פה, וחייתי עשרות שנים בחו”ל. הוריי השלו אותי שאוכל לחיות בחו”ל כתף אל כתף עם ערבים. כיום אני באמת חי איתם כתף אל כתף, אבל רק כשאני חזק. מי שחזק – לא מתעסקים איתו. כשהייתי קטן אמרו לי שעד שאגדל לא יהיה צבא… אני לא משלה את הילדים שלי משום כיוון”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות