“אכלתם אותה!”: חוק הגיוס נפל – כי ח”כית ממרצ הצביעה נגדו • צפו

ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי התנגדה ובהצבעה נרשם שוויון • דרעי איים על עבאס בצעקות: "לא אנוח עד שכל הערבים יתגייסו" • עבאס שהצביע בעד הצטדק: "אבל זה חוק טוב לחרדים" • דרעי: "תתבייש לך, אתה תגיד לנו מה טוב ומה לא?" • יריב לוין חגג: "חוק הפילוג והשיסוי של ליברמן נפל'
אריה ריבקינד
ט"ו שבט התשפ"ב / 17.01.2022 19:58

דרמה בכנסת:  חוק הגיוס נפל הערב (שני) בקריאה ראשונה, לאחר שחברת הכנסת ג׳יידא רינאווי-זועבי ממרצ  שברה את המשמעת הקואליציונית – והצביעה נגד.

התגוששות מומחים? הסערה המפותלת סביב החיסון נגד הקורונה

איך אפשר לעבור בנק בקליק ללא עלות? • כל השאלות והתשובות

איפה מתבצעות בדיקות הקורונה? איזו בדיקה עושים ומתי? כל המידע

7 מיליון ילדים אמריקנים שהתחסנו לא טועים: התחסנו וחסנו גם אתם

הצעת החוק נפלה בגלל תיקו 54:54.

רינאווי אמרה לח”כ מירב בן ארי: “הצבעתי נגד בגלל חוק האזרחות”.

גם חבר הכנסת מאזן גנאים מרע”מ לא נכנס למליאה.

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הגיע למליאה כדי להצביע נגד,  אחרי שנעדר לאורך היום מהמליאה.

לפני ההצבעה, יו”ר ש”ס אריה דרעי ניגש למנסור עבאס ואמר לו: “תדע, אם אתה מצביע בעד חוק הגיוס, אתה קונה לעצמך את גדול האויבים של המגזר הערבי. לא אנוח ולא אשקוט עד שכל הערבים יתגייסו”.

עבאס: “אבל זה חוק טוב לחרדים”.

דרעי: “תתבייש לך, אתה תגיד לנו מה טוב ומה לא?”

חברת הכנסת רינאווי שהפילה את חוק הגיוס, הסבירה: “בשבוע שעבר הקואליציה שאני חברה בה חצתה שני קווים אדומים. התנהלות הממשלה, משרד בטחון פנים, משרד השיכון, המשטרה וקק”ל בנגב נגד האזרחים הערבים הבדואים היתה לאות קלון של מדיניות ברוטאלית, אטומה ודורסנית.

“אתמול הממשלה תמכה בהבאת הצעת חוק גזענית ופאשיסטית של הציונות הדתית בנושא חוק הלאום. בעבר הגשנו מתווה צודק וראוי לחוק האזרחות אשר יבטיח את כבוד האנשים, אך לצערי שרת הפנים איילת שקד נפנפה בהבטחותיה הללו ולא קיימה אותן.

“אינני יכולה לעבור על סדר היום ועל כן בצעד של מחאה, הצבעתי היום בעד מצפוני, בעד החברה הערבית ונגד הצעות חוק שהממשלה רצתה לקדם, חוק הגיוס וחוק שירות לאומי. הקואליציה הזו הבטיחה שינוי, גם כלפי החברה הערבית, חובת ההוכחה היא על הממשלה”.

יו”ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח”כ יריב לוין, חגג: ”מפלה קשה לקואליציה. חוק הפילוג והשיסוי של ליברמן נפל”.

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳, הגיב: “שוב הצד השמאלי בקואליציה עושה מה שהוא רוצה. ורק הצד ה’ימני’ ימשיך לישר קו עם הגחמות של עבאס ויאיר גולן ולא יעמוד על שלו. פשוט כי זה כבר לא שלו. לא נשארו להם ערכים או דרך. רק הכיסא.

“‏הממשלה הזו לא תחזיק מעמד הרבה זמן. היא תיפול בעזרת השם מהר מאוד ואנחנו נחזור להוביל את מדינת ישראל”.

ח”כ משה אבוטבול: “שמח ומאושר על נפילת חוק הגיוס וזאת למרות תמיכת רע״מ של מנסור עבאס! בנאומי הזהרתי את רע״מ שהם מתעסקים באש – הרי ברור שזה יחזור על הציבור הערבי כבומרנג בבג״ץ לפי חוק השוויון!

“הצעתי לפרסם תמונה של חרדים בהפגנה עם הכיתוב בערבית ‘אל תתנו להם רובים’ אולי אז יבינו את חומרת הצבעתם!!!”

קודם לכן  שר הביטחון בני גנץ הציג את החוק ואמר: “הצעת החוק המובאת בפניכם תקדם את סוגיית הסדרת הגיוס לצה”ל של בני הישיבות והיא מבוססת על עבודת מטה שנערכה במשרד הביטחון מתוך הכרה בערך לימוד התורה, ותחת ההבנה כי לא כל תלמידי הישיבות ישרתו מחר בבוקר, ואולי בכלל. מטרת ההצעה היא לפעול ככל הניתן לקידום השוויון קידום השוויון בשירות באמצעות הגדלת מספר המשרתים החרדים בצה”ל ובאמצעות הרחבת שורות המשרתים בשירות הלאומי-אזרחי.

“על מנת להשיג את היעדים האלו פועלים בצה”ל להרחבת מסלולי שירות מותאמים לציבור החרדי שיבטיחו שמי שנכנס חרדי ישמור על זהותו. בנוסף אנו מקיימים מסלולים מגוונים שמאפשרים שירות משמעותי ואף יכולים להוות כרטיס כניסה לשוק התעסוקה ולחברה הישראלית. מתוך מטרה לאומית נוספת של השתלבות החרדים בתעסוקה החלטנו גם להוריד את גיל הפטור שבשנתיים הקרובות הוא יעמוד על 21, בשנה שלאחר מכן על 22 ובסופו של תהליך יעמוד גיל הפטור על 23.”

ח”כ אורי מקלב: “החוק הזה מחליש את לימוד התורה, ערך הלימוד גדול יותר מהגיוס לצבא. הצבא זה לא ערך, אלא זה צורך בטחוני, התורה היא ערך וכאשר יש לימוד תורה הצורך בצבא קטן. לומדי התורה ממיתים עצמם באוהלה של תורה בגלל ערך לימוד התורה. בארה”ב אין אחד הטוען כי לומדי התורה הם ‘משתמטים’, כי אין שם חובת שירות בצבא, לצערנו אין עדין שוויוניות בין לומדי התורה לאלו שלא לומדי התורה, – חסרים לומדי תורה בארץ ישראל, אנחנו צריכים להגדיל את מספר לומדי התורה בארץ, לשם על כולנו לחתור. מי שתומך בחוק המחליש את לימוד התורה בארץ ישראל חותר תחת קיומנו”.

ח”כ יריב לוין: “הצעת החוק הזו היא בעיניי חרפה וחוצפה שאין למעלה ממנה. תחת הסיסמה של כביכול שוויון בנטל מביאים לכאן חוק שכל כולו הפליה אחת גדולה. ואני שואל אותך, חברת הכנסת ג’ידא רינאוי זועבי – איך את מעיזה לתמוך בחוק הזה? מה את רוצה, לגייס את כולם? באמת זה מה שאת רוצה? את בעד לגייס את הציבור הערבי לצבא? את הרי לא בעד זה, את הרי לא רוצה.

“אז למה את חושבת שיש לך זכות לבוא ולהגיד, אנחנו הציבור הערבי לא, אבל הם כן? למה? מה, האמונה שלהם פחות טובה מהאמונה שלך? הם לא זכאים לאמונה שלהם לפחות כמוך?”

ח”כ גלית דיסטל אטבריאן: “אחי החרדים, אתם לא לבד. ספינת הדגל של הימין מאחוריכם במאה אחוז ולא כנדבה ולא כתרומה, כי אתם סיירת המטכ”ל של הזהות היהודית במדינה הזו. ומה שקורה עכשיו הוא בלתי נסבל, בחסות 12 פייק ימין מרכז בור ונבער שמי שלעומד בראשו אין אפילו תעודת בגרות ושהיהודי הקדוש בעינו הוא ישו, ובזכות שמאל אנטי ציוני לב המדינה הזו נדחק לשוליים. אתם יושבם כאן זחוחים ולא מבינים איזו רעידת אדמה תתרגש עליכם. לא ימשך יותר מצב שבו רוב יהודי ציוני מדוכא, אנחנו מילימטר מלהבעיר את האדמה הזו.”

ח”כ אריה דרעי: “זה חוק פוליטי ממדרגה ראשונה, אף אחד לא מדבר בשם השוויון, אנחנו יודעים שאם זה היה תלוי בשר הביטחון הוא לא היה מביא את החוק הזה, הוא בא לכאן בגלל אילוץ קואליציוני ובגלל אילוץ של בג”צ ששם אולטימטום. ליברמן ולפיד כביכול המשרתים הגדולים, גנרלים בצבא, הם באים ומדברים בשם השוויון.”

ח”כ יאיר לפיד: “איך החוק הזה יכול להיות אנטי חרדי אם כל מה שאנחנו מבקשים בו זה מה שאנחנו מבקשים מהילדים שלנו. כל העניין בחיים משותפים וזה חוק שמדבר על חיים משותפים, הוא שלכולם יש את אותן זכויות ואותן חובות. זה גם לא חוק נגד עולם התורה, כי בכל תולדות היהדות תורה ועבודה, תורה והגנה על מדינת ישראל הלכו יד ביד.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לפיד, נושא לפיד הסכלות
    17/01/2022 20:26
    אנונימוס
  1. איך שותפות אינו נגד חרדים? וולדבריך, א”כ היכן השותפות עם הערבים תדאג להם בבקשה!!!