מחקר: ניסיתם לשרוף יהודים ביו”ש? סיכוי גדול שלא תשבו בכלל בכלא

ארגון 'לביא' ותנועת 'אם תרצו' מצאו כי 99 אחוזים ממקרי יידויי האבנים והשלכת בקבוקי התבערה הסתיימו בהסדרי טיעון ובענישה מקילה • פחות משליש ממקרי יידויי האבנים הביאו להטלת עונשי מאסר
חרדים 10
כ"ג אב התשפ"א / 01.08.2021 17:01

מנתוני מחקר משותף שביצעו ארגון ‘לביא’ ותנועת ‘אם תרצו’, שבחן אלפי מקרים של אלימות נגד יהודים בשנים 2020-2019 עולה, כי 99 אחוזים מכתבי האישום נגד מחבלים במקרי יידויי האבנים והשלכת בקבוקי התבערה ביהודה ושומרון הסתיימו בהסדרי טיעון ובענישה מקילה.

חשיפה: כל מה שתוכלו לקבל באונ’ העברית כבוגרי החינוך החרדי

עוד עולה מהמחקר, כי פחות משליש מהמקרים – 408 מתוך 1,283, של יידוי אבנים ביהודה ושומרון בשנת 2019 ו-2020 הסתיימו בעונשי מאסר.

שאר המקרים הסתיימו במאסר על תנאי או בקנס – ללא עונש מאסר בפועל.

285 מתוך 865 התיקים של זריקת בקבוקי תבערה ביו”ש בשנים 2019 ו-2020 הסתיימו במאסר. שאר המקרים הסתיימו ללא עונש מאסר בפועל.

על פי חוק, ניתן לגזור עד 20 שנות מאסר בעבירות מסוג זה.

על פי המחקר, לשם השוואה, פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבתי המשפט השלום, המחוזי ולנוער בעיר 15 כתבי אישום נגד ערבים ממזרח העיר בגין זריקת בקתב”ים. רק חמישה מתוכם נסגרו בהסדר טיעון, והשאר – בהרשעה וענישה.

ללא תנאים ועם מלגות: משתכרים 35,700 שקלים לחודש בממוצע

למה כדאי לצעירים להתחסן נגד הקורונה דווקא ב’בין הזמנים’?

יו”ר ארגון לביא, עו”ד אביחי בוארון: ”את טרור בקבוקי התבערה וזריקות האבנים יש לגדוע וניתן לגדוע. הממצאים צריכים להדיר שינה מעינינו, כעת מתברר שמדובר בשיטה והפרקליטות הצבאית אינה חותרת למיצוי הדין ולהכרעה בתחומי אחריותה, וכך יורדים לטמיון מאמצים רבים שהושקעו בלכידתם ובהבאתם לדין של המחבלים.

“לא נקבל מצב שחיי תושבי איו”ש מאוימים שוב ושוב על ידי פורעים, וכשסוף סוף עוצרים את אותם הפורעים, מחכה להם בפרקליטות הצבאית דלת מסתובבת בדמות עסקת טיעון מקלה. אנו קוראים לבדק בית יסודי במערך התביעה הצבאית בכל הנוגע לחתימות הסיטונאיות של הפרקליטות הצבאית על עסקאות טיעון עם נאשמים בעבירות ביטחון”.

ראש אגף מדיניות ומחקר בתנועת אם תרצו, אלון שוורצר, מסר בתגובה למחקר: ”הפרקליטות הצבאית נמצאת בחזית המאבק המשפטי בטרור, וככזו עליה להוביל מאבק חסר פשרות במי שיוזם ומבצע פעילות טרור. התמונה שמצטיירת מניתוח הנתונים היא עגומה ביותר. במקום להיות חוד החנית במאבק בטרור ולחתור למגע ולניצחון, הפרקליטות הצבאית מעדיפה להגיע להסדרי טיעון עם המחבלים. הגיע הזמן לשינוי כיוון בפרקליטות הצבאית. היא צריכה לאמץ קו תקיף ולוחמני כדי להגדיל את ההרתעה נגד הטרור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות