אישום: מחבל יידה אבנים על יהודי שיצא מבית כנסת ודקר אותו בגבו

מחבל קטין הבחין ביהודי אשר היה בדרכו חזרה מבית הכנסת בסמוך לשוק העירוני בלוד, יידה לעברו אבנים, רדף אחריו עד אשר הצליח לדקור אותו בגבו • אחר כך נמלט והשליך את הסכין במקום מרוחק המשמש כמזבלה
חיים טוויל
כ"ד אב התשפ"א / 02.08.2021 12:27

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי מרכז, בשבתו כבית משפט לנוער, כתב אישום כנגד מחבל בן 17, תושב לוד, בגין ריבוי עבירות של חבלה בכוונה מחמירה בנסיבות של מעשה טרור ושיבוש מהלכי משפט – זאת לאחר שבין היתר דקר יהודי באמצעות סכין במהלך מבצע ‘שומר החומות’.

מטורף: 5 ימים של כיף ואטרקציות למשפחה ללא הפסקה • כל הפרטים

ללא תנאים ועם מלגות: משתכרים 35,700 שקלים לחודש בממוצע

למה כדאי לצעירים להתחסן נגד הקורונה דווקא ב’בין הזמנים’?

האירוע התרחש במאי 2021, בעיצומו של מבצע ‘שומר החומות’. על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו”ד נתנאל בוג’ו, על רקע האירועים האלימים אשר שררו באותה העת, יצא הנער מביתו כשהוא מצויד בסכין ובמטרה לפגוע ביהודים – וזאת בשל מניע אידיאולוגי ולאומני.

בעודו הולך ברחוב, הרים הקטין מספר אבנים, אותן הכניס לכיס מכנסיו.

בשלב מסוים הבחין המחבל במתלונן אשר היה בדרכו חזרה מבית הכנסת בסמוך לשוק העירוני בלוד, ואשר עטה סממנים המצביעים על היותו יהודי. המחבל התקרב אל היהודי אשר לא ביצע כל התגרות מצידו, ויידה לעברו את האבנים בהן הצטייד מבעוד מועד, תוך כדי קריאות “אללה אכבר”.

בהמשך שלף את הסכין והחל לרדוף אחריו במטרה לדקור אותו. היהודי החל לברוח, תוך שהוא זועק לעזרה, ואילו הנער המחבל רדף אחריו עד אשר הצליח להגיע אליו ולדקור אותו בגבו באמצעות הסכין שברשותו.

לאחר מכן, ונוכח התערבותו של עובר אורח אשר היה עד לאירוע, ברח הקטין מן המקום.

הקורבן שנפצע באורח בינוני פונה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי.

חשיפה: כל מה שתוכלו לקבל באונ’ העברית כבוגרי החינוך החרדי

בהמשך, ביצע הקטין שורה של פעולות במטרה שלא להיתפס, ובהן שליחת הודעה קולית לאחיו בה הוא מתאר את מעשה הטרור כעד ולא כמבצע. כמו כן הוא השליך את הסכין במקום מרוחק המשמש כמזבלה.

כתוצאה ממעשי הקטין, המתלונן הובא לבית החולים ונזקק לטיפול רפואי.

במקביל הוגשה בקשה להארכת מעצרו עד תום ההליכים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות