אביו של הנער שהותקף: ‘היום זו סטירה, מחר זה יכול להיות סכין’

המשטרה עצרה ערבי בן 21 מבית חנינא, בחשד שהיה מעורב בתקרית בה סטר ערבי לבחור ישיבה בן 14 ברכבת הקלה • אביו של הבחור: "הבן שלי חזר הביתה נסער, עם תחושות עלבון ופחד" • "הסטירה שהוא קיבל מיועדת לכל אחד מאיתנו באשר הוא יהודי, הוא קיבל אותה בשביל כולנו"
חיים טוויל
ד' אייר התשפ"א / 16.04.2021 11:14

ערבי בן 21, תושב בית חנינא, נעצר הבוקר (שישי) על ידי המשטרה בחשד שהיה מעורב בתקרית בה סטר ערבי בעוצמה לבחור ישיבה חרדי בן 14, שנסע ברכבת הקלה בירושלים בערב יום העצמאות, והעלה את תיעוד האירוע ל’טיקטוק’.

החשוד נחקר והובא לבית המשפט.

לבקשת חוקרי המשטרה הוארך מעצרו של החשוד במעורבות באירוע תקיפה שצולם בארבעה ימים – עד יום שני.

התיעוד שהועלה לאפליקציית ‘טיקטוק’ הסעיר את הרשתות החברתיות – וגרר תגובות מאישי ציבור רבים.

יהודה אוירבך, אביו של בחור הישיבה החרדי, שהיה בדרכו ממרכז העיר לכיוון ביתו בשכונת נוה יעקב – סיפר הבוקר כי בנו חזר הביתה מפוחד ונסער.

“הסטירה שהוא קיבל מיועדת לכל אחד מאיתנו באשר הוא יהודי, הוא קיבל אותה בשביל כולנו. היום זו סטירה, מחר זה יכול להיות סכין”, אמר האב לגלי צה”ל.

לרשת ב’ אמר האב: “הבן שלי חזר הביתה נסער, עם תחושות עלבון ופחד, ויכולתי רק לחבק אותו. אמרתי לו שלא ייסע יותר ברכבת. היום זו סטירת לחי – מחר זה יכול להיות משהו יותר גרוע”.

ל’כל העיר’ אמר האב הנסער: היום זו סטירת לחי, בפעם הבאה זה יכול להיות משהו יותר חמור. כאבא סיכמתי איתו שאין יותר נסיעות ברכבת הקלה, בוודאי שלא בשעות הערב”.

איך מרגיש הבן שלך?

“הוא מרגיש עלבון נוראי, ברור לי שאצטרך לבדוק איך ניתן להתמודד עם זה. ברגע שהוא חזר הביתה הדבר היחיד שיכולתי לעשות זה לשבת איתו ביחד ולחבק אותו, ולומר לו שזה לא הוא, זה אנחנו כיהודים תמיד סבלנו בגלות, ואנחנו כנראה עדיין בגלות, למרות שאנחנו ביום העצמאות של מדינת ישראל”.

“לפני שפורסם התיעוד, לא חשבתי שיהיה מה לעשות עם זה”, מוסיף ומספר האב ל’כל העיר’, “אבל ברגע שראיתי את הסרטון – פניתי מיד ליו”ר ארגון השיטור הקהילתי בשכונה – ‘השומרים’, ובתוך דקות הדברים התחילו להתגלגל וזומנו לתת עדות בתחנת שפט בנוה יעקב. הידיעה שפה בשכונה יש לנו כתובת ועם מי לדבר סייעה לנו רבות. נרצה שימוצה הדין עם התוקף, כדי שלפחות נדע שיש ביטחון בדרכים”.

האב מדגיש: “התקיפה הזאת לא כוונה נגד הבן שלי, אלא היא כוונה לכל אחד ואחד מאיתנו באשר הוא יהודי, ואיך הוא כנער יהודי שישב באותו רגע במיקום הנוכחי חטף את זה בשביל כולנו”.

לדברי האב, בנו קרא לעזרה לאחר שהותקף – “אך מאבטח של הרכבת הקלה שישב בקרון, במרחק לא רב, היה עסוק בטלפון שלו, והתוקף ברח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות