מתפרצים לבתים, עולים לגג: עימות בזכרון יעקב בין שובו בנים לתושבים

אנשיו של מנהיג קהילת 'שובו בנים' מתגודדים ליד בית בזכרון יעקב מתוך אמונה שהרב ברלנד שוהה במעצר בית • אלא שמאז התושבים במקום מתלוננים על הפרה בוטה של שגרת חייהם: "פלשו לבניין שאני גרה בו עשרות חסידים שנעמדו על גג הבניין והתחילו לצעוק ולהשתולל - שברו את המנעול בכניסה"
חרדים 10
כ"ב ניסן התשפ"א / 04.04.2021 10:38

כך הופרה שמחת ערב ‘שביעי של פסח’ בזכרון יעקב: תושבי אחת השכונות ביישוב התעמתו עם עשרות אנשי קהילת ‘שובו בנים’ שהגיעו לעיר, מכיוון שהם מאמינים שהרב אליעזר ברלנד שוהה במקום במעצר בית.

תושבי המקום מתלוננים על הפרה בוטה של שגרת חייהם.

שי שפירא ומוניס זחאלקה,, צוות של חדשות 12, שהגיע לתעד את העימותים, נקלע בעצמו למתקפה וספג איומים מאנשי הקהילה הברסלבית.

דבורה עוזר, תושבת זכרון יעקב, אמרה לחדשות 12: “הם התחילו להשתלט על כל האזור. נכנסו לבניין שלנו והתחבאו בחדר חשמל, הביאו את כל הציוד שלהם והם התחילו להתפלל בקול רם ולהשתולל ולצעוק ולשיר. המשטרה הגיעה, כמה דקות, עזבו, התאספו עוד פעם, וככה זה במשך כל היום כבר קרוב לשבועיים”.

דפנה ברמן-בלום, תושבת העיר, סיפרה: “פלשו לבניין שאני גרה בו עשרות חסידים שנעמדו על גג הבניין והתחילו לצעוק ולהשתולל. עליתי למעלה לגג וביקשתי בצורה מנומסת: ‘תפנו את המקום – חדרתם לשטח פרטי’, הם לא התייחסו. הם שברו לנו את המנעול בכניסה לבניין”.

זיו דשא, ראש המועצה המקומית זכרון יעקב, אמר: “צאן מרעיתו של ברלנד מתפרץ כאן לבתים, לדירות, עולה לגגות. יש כאן גם הפרעה לסדר הציבורי מעת לעת. אירועים כאלה שלא יכולים להימשך כאן בשכונה הזאת”.

לדבריו, “המועצה פועלת במגוון ערוצים. אני לא יכול להיכנס לכולם ולפרט את כולם כרגע. המשטרה כמובן צריכה להגביר כאן נוכחות ואכיפה יחד עם הפיקוח שלנו שנמצא פה בכל שלב שצריך”.

תגובת משטרת ישראל לחדשות 12: “כל דיווח המעלה חשד לביצוע עבירה פלילית מטופל, כך גם ביחס לדיווחים שטופלו בחשד להסגת גבול והקמת רעש באזור. לצד זאת נציין כי התקהלות במרחב הציבורי אינה מהווה עבירה פלילית”.

הרב אליעזר ברלנד מואשם בפרשת ‘עושק שחור’. בעבר הוא כבר ריצה עונש מאסר על עברות של מעשים חמורים.

לפני כחודשיים, אחרי שנה שבה שהה במעצר, בית המשפט המחוזי בירושלים החליט לשחררו למעצר בית, בתנאי שהמיקום יהיה חסוי ושהוא לא יורשה לבוא במגע עם אנשיו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות