פרופ’ אש מזהיר: אל תחגגו בפורים – מצאנו כעת בישראל וריאנט חדש

ממונה הקורונה אמר כי החיסון הוא הפתרון לקטיעת שרשראות ההדבקה: "לכו להתחסן בכל גיל, בדגש על נשים בהיריון ועל אוכלוסייה מעל גיל 50" • גילה: "אנחנו מוטרדים מהפרת ההנחיות סביב חג פורים"
תמי גיל
ט' אדר התשפ"א / 21.02.2021 16:41

פרופ’ נחמן אש, פרויקטור הקורונה, התייחס היום (ראשון) בתדרוך לתקשורת לכמה וריאנטים שמערכת הבריאות מתמודדת איתם – בהם הבריטי, הדרום אפריקני, והקליפורני –  וסיפר על וריאנט חדש לקורונה שנפוץ באוגנדה שבמזרח אפריקה.

כנסו: ההרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

בתדרוך אמר אש: “נוכחותו של הווריאנט הבריטי מוערכת סביב 90% מהמאומתים היומיים. הוא מדבק יותר, בעיקר אצל ילדים צעירים. הפתרון לקטיעת שרשראות ההדבקה ולתחלואה הוא החיסון. לכו להתחסן בכל גיל, בדגש על נשים בהיריון ועל אוכלוסייה מעל גיל 50”.

אש התייחס לחג פורים: “אנחנו מוטרדים מהפרת ההנחיות סביב החג”.

הוא קרא למנהיגי קהילות ולראשי רשויות למנוע התקהלויות אסורות: “אפשר לקיים תפילות תחת התו הירוק, אפשר לקיים חגיגת החג במסגרת המשפחה אבל הסעודות הגדולות, המסיבות והטישים אסורים לגמרי ויש בהם סכנה לבריאות של כולנו. אני קורא לכל החוגגים להימנע מהמסיבות. התוצאה ידועה מראש, יותר מאומתים וחולים קשה וסגירת המשק והחינוך”.

לדבריו “אם יהיה גל תחלואה נוסף בגלל פורים נאלץ להטיל מגבלות עד כדי סגר – וזאת למרות יעילות החיסונים. הם לא יעזרו ללא התנהגות אחראית”.

מקדם ההדבקה עומד כבר על 0.79, אבל  פרופ’ אש לא אופטימי: “מספר המאומתים היומי עדיין גבוה מאוד וגם מספר החולים הקשה. אנחנו פוגשים יותר צעירים במצב קשה. לשם המחשה, מרבית המחוברים למכשירי האקמו הם צעירים בני 40 עד 60 ואף צעירים יותר”.

הוא סיפר: “אנחנו עוקבים אחרי וריאנטים נפוצים אחרים באופן יומיומי. הדרום-אפריקני הוא 1% מהמקרים בארץ, זו תוצאה של סקר שעשינו בקרב הבדיקות החיוביות. אותרו גם שבעה מקרים של הווריאנט הקליפורני, ואתמול איתרנו מקרה אחד של וריאנט שנפוץ באוגדנה והמשמעות הקלינית שלו עדיין לא ברורה לנו”.

הפרויקטור הדגיש: ”הוריאנטים הולכים ללוות אותנו לאורך התקופה הקרובה והאתגר של ההתמודדות איתם, בעיקר עם הכניסה שלהם מחו”ל, כוללת ביצוע בדיקות, אכיפת בידוד, הארכת יכולות הריצוף שלנו, בדיקות PSR לאיתור וריאנטים ושימוש בכוח משימה של פיקוד העורף לקטיעת שרשרת ההדבקה. הפתרון לכל זה הוא החיסון. לכו להתחסן, בכל גיל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות