ארגון הבריאות העולמי: בהיריון? ממליצים שלא להתחסן עם ‘מודרנה’

פאנל מומחים של הארגון הודיע כי לנשים בהיריון לא מומלץ לקבל את החיסון של 'מודרנה' • וגם: במקרים חריגים ניתן לקבל את המנה השנייה בהפרש של 42 יום מהראשונה
חרדים 10
י"ג שבט התשפ"א / 26.01.2021 14:25

פאנל מומחים של ארגון הבריאות העולמי פרסם היום (שלישי) המלצה לנשים בהריון שלא להשתמש בחיסון של חברת ‘מודרנה’, אלא אם מדובר בעובדת רפואית או במצב של סיכון גבוה ומחלות רקע.

די להשתחצן, תתחיל לעשות כסף. פשוט תעקוב אחרי ההצעות!

בנוסף, הפאנל אמר כי במקרים חריגים, ניתן לתת את המנה השנייה של מודרנה בהפרש של 42 יום מהראשונה.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, אתמול הודיעה חברת ‘מודרנה’ כי היא פועלת לשיפור החיסון שהיא מייצרת, כך שהוא יהיה אפקטיבי מול הזן הדרום אפריקני של נגיף הקורונה.

על פי בדיקות שערכה החברה בשבועות האחרונים, היא מעריכה שהחיסון שהיא מייצרת יעיל נגד המוטציה הבריטית, וגם נגד המוטציה הדרום אפריקנית, אך יעילות החיסון נגד הזן האחרון פחותה.

על פי ממצאי הבדיקה, אמנם הנוגדנים שהחיסון מייצר מותאמים פחות לזן המידבק, אך עדיין מספקים כדי להביא לחיסון מפני המחלה. בחברה ציינו כי החשש הוא שהשפעת החיסון נגד הזן הדרום אפריקני תהיה קצרה יותר.

“נוקטים במהלך זה מתוך משנה זהירות, ותוך ניצול הגמישות של שיטת החיסון שלנו. אנו מתקדמים בפיתוח גרסה של החיסון שתפעל טוב יותר נגד הזן שהתגלה בדרום אפריקה, ובודקים האם הגרסה החדשה אכן מספקת הגנה גבוהה יותר נגדו – ובתקווה גם נגד זנים עתידיים שעדיין לא התגלו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות