גנץ איים: אם ב”ב וביתר עלית לא נסגרות, גם ראשל”צ והרצליה לא

חוק הגדלת הקנסות הועבר לוועדת החוקה שתדון בו מחר • גנץ איים: "עד שלא יעבור חוק הקנסות בשלוש קריאות - לא נאפשר את העברת תקנות הסגר" • נתניהו שוחח עם לוין וראשי הקואליציה ודרש להעביר החוק במיידי • הפשרה המסתמנת: הקנסות יעלו בהדרגה, מתן הקנס – רק בידי קצין
אריה ריבקינד
י"ב שבט התשפ"א / 25.01.2021 20:18

יו”ר כחול לבן, השר בני גנץ, הודיע הערב (שני) לליכוד כי עד שלא יעבור חוק הקנסות בשלוש קריאות, מפלגתו לא תאפשר את העברת תקנות הסגר.

די להשתחצן, תתחיל לעשות כסף. פשוט תעקוב אחרי ההצעות!

“לא אאשר להעלות לדיון את תקנות הסגר עד להעברה מלאה של מתווה הקנסות במליאה, מספיק עם התחמנות הזו”, אמר גנץ.

ממפלגתו נמסר: “הליכוד ממשיכים לתחמן ואת המחיר כולנו משלמים בחיי אדם. אם לא תהיה אכיפה שוויונית – לא יהיה סגר. אם בני ברק וביתר עלית לא נסגרות, גם ראשון לציון והרצליה לא ייסגרו.

“נמשיך להגן על המדינה מתוך הממשלה המעוותת הזאת ואחרי הבחירות נוודא שתקום ממשלה ישרה עם אנשים ישרים שישקמו את הכלכלה ואת החברה מנזקי הקורונה וביבי”.

המשמעות היא שאם עד מחר בערב לא עובר מתווה הקנסות ההחלטה על המשך הסגר תועבר למליאת הכנסת שבה אין לקואליציה רוב ללא כחול לבן.

מוקדם יותר אישרה מליאת הכנסת בקריאה ראשונה את הצעת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש להחמרת אכיפת התקנות.

52 חברי כנסת תמכו מול 23 שהתנגדו – מהמפלגות החרדיות והערבים.

לאחר שאישר את חוק הקנסות בקריאה ראשונה, ראש הממשלה נתניהו שוחח עם יו״ר הכנסת וראשי הקואליציה ודרש להעביר את חוק הקנסות במיידי בקריאה שנייה ושלישית.

על פי הפשרה המסתמנת בין הליכוד לחברי הכנסת החרדים, הקנסות יעלו בהדרגה ולא יוכפלו מיד, כפי שאושר רק היום בכנסת בקריאה ראשונה. סייג נוסף בפשרה המסתמנת: רק קצינים יורשו לחלק את הקנסות ואילו לשוטרים זוטרים לא תהיה את הסמכות לכך .

מלשכתו של יו”ר דגל התורה נמסר: “בסיכום של ראשי ‘יהדות התורה’ יחד עם יו”ר ועדת החוקה יעקב אשר, ולאחר שהחוק עבר אליו לוועדה, סוכם כי מחר יובא החוק לדיון ולאישור בוועדה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גנץ
    25/01/2021 22:48
    חנן
  1. אתה תרנגולת בלי נוצת ששתקת הבאת מנדטים