נס בירושלים: עשרות לכודים חולצו מדליקה בקומפלקס בניינים ברוממה

כ-30 בני אדם פונו משני מבנים ברחוב הרב סורוצקין בשכונת רוממה, כשדליקה גדולה התחוללה בחניון המשותף להם • לוחמי האש חילצו דיירים לכודים •איש הצלה: "האש שבערה בחניונים מתחת למבנים מה שמנע מהם את האפשרות לצאת מהמבנה"
חיים טוויל
ח' כסלו התשפ"א / 24.11.2020 10:00

11 בני אדם נפצעו באורח קל ובנוני בדליקה שהתחוללה הבוקר (שלישי) ברחוב הרב סורוצקין בירושלים, לאחר שאש פרצה בחניון המשותף לשני מבני מגורים בני חמש קומות. הנפגעים טופלו בזירה, ובהמשך 6 מתוכם פונו לבית החולים שערי צדק ולבית החולים הדסה הר הצופים.

קשה לכם? חשים בדידות ודיכאון? ייתכן ומגיע לכם הרבה מאוד כסף

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם תרוויחו הטבות שלא יחזרו?

18 צוותי כיבוי וחילוץ מתחנות ירושלים פעלו  בשריפה שפרצה בקומות התחתונות של קומפלקס בניינים  –  ומשם התפשטה למספר רכבים, מחסנים ודירות.

כתוצאה מהאש החזקה והעשן הרב שנפלט מהשריפה, נלכדו בבניינים עשרות משפחות.

לוחמי האש חילצו את הלכודים במקביל לכיבוי הדליקה, פינוי העשן הרב מן הבניינים, וסריקה אחר לכודים נוספים.

סגן טפסר אלי אדרי, מפקד תחנת ‘האומה’ סיפר: “החל מהשעה 4 בבוקר לערך, אנחנו פועלים באירוע מורכב של שריפה גדולה מאוד שפרצה בקומפלקס של שישה בניינים ברחוב סורוצקין ובעקבות כך, מספר רב של אזרחים עם תינוקות קטנים, ילדים ומבוגרים נלכדו בדירותיהם על ידי האש והעשן הכבדים שאפפו את הבניינים”.

“כתוצאה מהאש החזקה, עלו בלהבות מספר רב של רכבים ובנוסף, עוד מחסנים וכמה דירות נפגעו.

“כרגע המאמץ העיקרי שלנו הוא לחלץ את כל הלכודים ולמנוע את פגיעת האש והעשן בכל הבניינים. לשם כך, לוחמי האש בחירוף נפש ואומץ רב, נכנסים אל תוך האש והעשן הכבד ומחלצים בזו אחר זו משפחות שנלכדו בבניינים במקביל לכיבוי השריפה”.

צוותי הרפואה של איחוד הצלה העניקו סיוע ראשוני לכ-30 נפגעים בשריפה לפנות בוקר ברחוב סורוצקין בירושלים.

נחום אייזנבך חובש איחוד הצלה שהגיע ראשון למקום: “כשהגעתי למקום האש החלה להתפשט לעבר המבנה בו שהו עשרות משפחות שחיכו לחילוץ של צוותי הכיבוי עקב האש שבערה בחניונים מתחת למבנים מה שמנע מהם את האפשרות לצאת מהמבנה. לאחר חילוצם  על ידי צוותי הכיבוי הענקנו סיוע לחלקם שבסלו משאיפת עשן”.

צילום: איחוד הצלה

חנוך ראם, חובש באיחוד הצלה: “עקב אופי השריפה בדקות הראשונות של האירוע דפקנו על דלתות והדרכנו את הדיירים לצאת מהר מהבניינים עקב הסכנה לחייהם. בסיוע מספר רב של חובשים מהשכונה ושכונות נוספות הענקנו סיוע לנפגעים שחלקם סבלו מחבלות ופציעות עקב קפיצה מהמבנה בנסיון להימלט מהאש ולנפגעים נוספים שסבלו מבעיות נשימה עקב שאיפת עשן”.

בן ציון שפיצר סגן ראש סניף ציון של איחוד הצלה מסר: “הענקתי סיוע ראשוני לגבר כבן 30 שקפץ ממרפסת ביתו עקב העשן הסמיך – לאחר מכן הוא פונה לבית החולים כשמצבו מוגדר בינוני. מדובר בשריפה שהתפשטה במהירות במבני המגורים, במחסנים, ובכלי רכב ששהו בחניון של המבנה. פעלנו בזירה יחד עם כוחות כיבוי גדולים שחילצו אלינו את הדייריים (חלקם פעוטות וילדים) שסבלו מבעיות נשימה כתוצאה מהעשן הסמיך”.

טפסר ניסים טויטו מפקד כבאות והצלה מחוז ירושלים: “ראשית חשוב לי לציין, כי מקצועיותם עוז רוחם ואומץ ליבם חסר הפשרות של לוחמי האש, מנעו אסון כבד מאוד הבוקר בירושלים.

“השריפה שפעלנו בה הבוקר, הינה שריפה האוצרת בתוכה מספר רב של תרחישי איום מורכבים בתווך האורבני האזרחי. בניינים ישנים ללא אמצעי הגנה מודרניים, צפיפות אוכלוסין גדולה, דירות מגורים ומחסנים מאולתרים וכן סיכונים רבים נוספים.

“אלו תרחישים ומקומות המוכרים לנו היטב מההיערכות המוקדמת שלנו, מהאירועים הרבים בירושלים, וכן מההיכרות הטובה שיש לנו עם האוכלוסייה המקומית.

הוא הוסיף: “משמעת אזרחית והקפדה על כללי הבטיחות הבסיסיים, וכן התקנת גלאי עשן, הם הערובה הטובה והאפקטיבית ביותר למניעת שריפות וצמצום הנזקים שלהם. אנו פונים לציבור ולראשי הקהילות בירושלים, הקפידו והורו על קיום הנחיות בטיחות מצילות חיים אלו בכדי שלא נגיע לאירועים מסכני חיים נוספים כאלו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות