הזוי: שוחחתם בפון או התכתבתם עם חולה? עלולים להישלח לבידוד

אזרחים שאוכנו על-ידי שב"כ ונאמר להם כי נחשפו לחולה קורונה, דיווחו כי הקשר היחיד שהיה להם עם החולה היה טלפוני, שכלל שיחות או מסרונים • במשרד הבריאות הודו: מדובר בבעיה מוכרת. לאחרונה נרשם שיפור וחלה ירידה במספר השגיאות המדוברות
חרדים 10
ח' כסלו התשפ"א / 24.11.2020 10:46

איכוני שב”כ עלולים להביא לזיהוי אדם כמי שהיה בקרבת חולה קורונה מאומת, גם אם היה עמו בקשר טלפוני בלבד ולא שהה בקרבתו כלל. כך דווחה היום (שלישי) דקלה אהרן שפרן.

קשה לכם? חשים בדידות ודיכאון? ייתכן ומגיע לכם הרבה מאוד כסף

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם תרוויחו הטבות שלא יחזרו?

לפי הדיווח, אזרחים שאוכנו על-ידי שב”כ ונאמר להם כי נחשפו לחולה קורונה, דיווחו כי הקשר היחיד שהיה להם עם החולה היה קשר טלפוני, שכלל שיחות או מסרונים.

בכיר במשרד הבריאות הודה כי מדובר בבעיה המוכרת למערכת, אך הוסיף כי לאחרונה נרשם שיפור בנושא וכי חלה ירידה במספר השגיאות המדוברות.

פרופ’ אפרת מונסנגו-אורנן, ראש החוג לתזונה בפקולטה לחקלאות שבאוניברסיטה העברית, קיבלה הודעה כזו.

כך, בזמן שנטען שנחשפה לחולה היא הייתה בכלל בהרצאה בזום.

“בשבוע שעבר קיבלתי סמס, שלפי חקירה אלקטרונית נחשפתי לחולה מאומת ועליי להיכנס לבידוד”, סיפרה ל’כאן חדשות’. “ידעתי בוודאות שבשעה שנטען שנחשפתי הייתי לבד במשרד. התקשרתי למשרד הבריאות כדי לקבל שחרור מהבידוד. בשיחה עם המתחקר התברר שלא הייתי כלל בקרבת אותו אדם שהם חושבים שנחשפתי אליו, אבל כן הייתי איתו בקשר של מייל, ווטסאפ וטלפון סמוך לזמן שנטען שנחשפתי, ולכן אני סבורה שזו הסיבה שמלכתחילה חשבו שנחשפתי”.

בשירות הביטחון הכללי אמרו בתגובה, כי משרד הבריאות הוא הגורם המוסמך לענות בעניין זה.

במשרד הבריאות אמרו כי הנושא נמצא בטיפול פיקוד העורף, ואילו בפיקוד העורף אמרו ל’כאן חדשות’ כי הכתובת בסוגיה זאת היא משרד הבריאות.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה, כי האיכון על-ידי כלי שב”כ, כמו כל כלי טכנולוגי, הוא בעל יתרונות וחסרונות וכי בשל כך הוקם מוקד השגות על בידודים על בסיס השימוש בכלי זה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הטימטום זה הדבר מידבק
    27/11/2020 16:10
    אני
  1. הוא עובר בטלפתיה בין יקומים מקבילים