דרעי מעמיד את ברסלב במקום: הקיבוץ באומן במתכונת מצומצמת

על רקע ההפגנות נגדו: יו"ר ש"ס מבהיר כי לא תיתכן נסיעה המונית של חסידי ברסלב לאומן לקראת ראש השנה • "אף אחד לא צריך להסביר לי את חשיבות הקיבוץ. אני עסוק יום וליל למצוא פתרון שיאפשר את הקיבוץ, אבל צריך להבין שאנחנו בשעת מגיפה - והוא לא יוכל להתקיים במתכונתו"
אריה ריבקינד
י' אלול התש"פ / 30.08.2020 13:55

יו״ר ש”ס, שר הפנים אריה דרעי, מתנגד לנסיעה המונית של חסידי ברסלב לאומן לקראת ראש השנה.

איך הוא הצליח לעשות תואר יוקרתי בלי מכינה ותנאי סף? הסוד בפנים

בהודעה שפרסם בצהריים (ראשון) ציין יו”ר ש”ס, כי “כמי שהשתתף בקיבוץ מעל עשור, אף אחד לא צריך להסביר לי את חשיבות הקיבוץ באומן. אני עסוק יום וליל כדי למצוא פתרון שיאפשר את הקיבוץ השנה באומן”.

עם זאת, דרעי הוסיף: “אולם צריך להבין כי אנחנו בשעת מגיפה וכל בתי כנסת בכל העולם מתפללים בקבוצות קטנות, אין אירועים גדולים וגם הקיבוץ המפואר באומן השנה לא יוכל להתקיים במתכונתו ויצטרך להיות במתכונת מצומצמת”.

הודעת השר דרעי מגיעה על רקע הפגנות של חסידי ברסלב ליד ביתו בשכונת הר נוף.

אליהו, חסיד ברסלב שהפגין אמש בירושלים, האשים הבוקר בריאיון לגלי צה”ל כי  “הח”כים החרדים שותפים לאיסור הנסיעה, אנחנו יודעים את זה ממקורות באוקראינה. השר אריה דרעי בתמונה בפרט”.

ראש הממשלה מינה אמש את  השר להשכלה גבוהה זאב אלקין, יליד אוקראינה, לעמוד בראש צוות שרים שיבחן מתווה לאפשרות נסיעה לאומן.

לפי הודעת לשכת ראש הממשלה, “בתיאום עם שר הבריאות אדלשטיין ופרויקטור הקורונה פרופ’ גמזו, מינה ראש הממשלה את השר זאב אלקין לעמוד בראש צוות שרים שיבחן את האפשרות למתווה נסיעה לאומן, תחת הגבלות מחמירות של הרשויות באוקראינה.

“בצוות חברים שר הבריאות אדלשטיין, שר החוץ אשכנזי, שר הפנים דרעי ושר המדע יזהר שי”.

השר יזהר שי, חבר הוועדה, אמר הבוקר:  “המתווה עוסק בחזרה, לא בנסיעה לשם. הצורך העיקרי בוועדה – גיבוש תוכנית לחזרת אלפי החסידים שכבר נמצאים באומן. נבדוק גם את האפשרות של נסיעה, אם בכלל, של אנשים נוספים”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אל תאכזב את רבנו,אריה!!!
    30/08/2020 15:42
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אל תאכזב את רבנו,אריה!!!

    • תומר   31/08/2020 10:50

      לא רואים שיש חדש….!

  2. אומן
    30/08/2020 22:12
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. מבלי להמעיט חלילה בנסיעה לאומן.כותל ריק ר’ שמעון בל’ג בעומר ריק, כ’א אדר ליזענסק ריק, ג’ אייר ר’ שעיעלה ריק, ויז’ניץ גור בעלז בר’ה יהיה אולי חצי מהציבור כל אחד מבין ומפנים, רק ברסלב לא????