אדלשטיין: ‘אם לא הספקתי לעדכן את שר הביטחון, איתו הסליחה’

שר הבריאות התייחס לסמכויות של פרויקטור הקורונה החדש: "רוני גמזו ינהל את המשבר - על כל המשתמע" • מזהיר: "אם נתדרדר לבחירות זה מעשה נורא ומכה אנושה למדינה. זה לא הזמן למשחקים. במהלך הדיונים הרבים שלנו, נתניהו אף פעם לא אמר לי 'בוא נצא לבחירות'"
חרדים 10
ב' אב התש"פ / 23.07.2020 10:14

שר הבריאות יולי אדלשטיין הגיב הבוקר (חמישי) על המינוי אמש של פרופ’ רוני גמזו לפרוייקטור הקורונה.

אל תצאו פראיירים: ייתכן ומגיע לכם הרבה מאד כסף מביטוח לאומי

בראיון לגלי צה”ל אמר אדלשטיין: “אני מתנצל בפני כל האזרחים שחיכו יותר משבועיים למינוי ולוקח עליי חלק מהאחריות לעיכוב”.

הסוד שלו: לעשות תואר יוקרתי ללא מכינה וללא תנאי סף • רוצה גם?

לגבי הטענות לבעיות במתן הסמכויות לפרופ’ גבי ברבש שוויתר על התפקיד – אמר השר: “ברבש הוא אחד האנשים הרציניים במערכת הבריאות. אני לא מתייחס למגעים שניהלתי, ואין לי מילה רעה להגיד על אף אחד מהמועמדים עימם שוחחתי. אפשר לשמור על קשר ולהתייעץ עם כולם.

“בנושא הזה היתה אינפורמציה רבה, ברמה שטענו שראש המוסד יוסי כהן מועמד לתפקיד. הנושא יצא מפרופורציה ואני לא יודע מאיפה זה מגיע”.

הוא הסביר את הסמכויות של הפרוייקטור החדש: “הוא מגיע לנהל את המשל”ט, שהוקם בהחלטת ממשלה, זאת אחרי שהיה אחראי לפרויקט ‘מגן אבות ואמהות’. הוא מגיע עם ניסיון וינהל את הקורונה במדינת ישראל על כל הנושאים המשתמעים מכך”.

לשאלה מדוע ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ לא עודכן במינוי – ענה אדלשטיין: “אני לא אחראי על עדכוני כלל השרים, עדכנתי בכך את ראש הממשלה. אם לא הספקתי לעדכן את שר הביטחון, איתו הסליחה”.

אדלשטיין גם הזהיר מפני הליכה לבחירות מיותרות. “אם נתדרדר לבחירות זה מעשה נורא ומכה אנושה למדינה. יש רגעים שצריך לומר: זה לא הזמן למשחקים. במהלך הדיונים הרבים שלנו, נתניהו אף פעם לא אמר לי ‘בוא נצא לבחירות'”.

פרופסור רוני גמזו, אמר הבוקר (חמישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין פנו אליו אתמול בשעות הערב המאוחרות לאחר שפרופסור גבי ברבש ויתר על התפקיד, וביקשו ממנו לקחת על עצמו את המשימה.

“השבתי מייד בחיוב”, כתב בחשבון הפייסבוק של בית החולים. “כך היה גם בפעם הקודמת בתחילת אפריל שהתבקשתי לסייע בניהול המשבר בבתי אבות. זהו משבר רפואי, כלכלי וחברתי. אני לא שואל שאלות במצב שכזה – פשוט מגיע, תורם את כל כולי ומסייע למדינתי ולמערכת הבריאות בניהול המשבר”.

לדבריו, האתגרים הם עצומים. “שיקום אמון הציבור בהובלת הטיפול במגפה, איזון חכם בין הקטנת ההדבקה לבין המשך החיים, שיפור בהיענות הציבור ובאכיפה, שיפור במערך קטיעת שרשרת ההדבקה והמשך חיזוק המערכת הרפואית. אלו אתגרים של כולנו, זאת לא הבעיה של הממשלה, משרד הבריאות או גורם שלטוני זה או אחר. כל אחד צריך להושיט יד לסייע”, אמר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות