יש סיכוי שהמכתבים יתחילו להגיע בזמן? הפרטת דואר ישראל יוצאת לדרך

מדינה יוצאת במכרז למכירת 20% מאחזקות המדינה בדואר ישראל, מתוך מטרה להכניס משקיע שייפתח את החברה ואת שירותי הדואר לטובת הציבור
שייע קליין
כ"ב תמוז התש"פ / 14.07.2020 12:45

רשות החברות הממשלתיות, בראשות עו”ד יעקב (ינקי) קוינט, הודיעה היום (שלישי) על הליך מכירת 20% מאחזקות המדינה בחברת דואר ישראל.

איך תהיה תוכניתן, פרמדיק או מפיק מולטימדיה בלי להשקיע שקל?

על פי החלטת ועדת השרים, תמכור המדינה עד 40% מאחזקותיה בחברת דואר ישראל בשני שלבים: בשלב ראשון, שיוצא היום לדרך, תתבצע מכירה למשקיע פרטי אסטרטגי של 20% מאחזקות המדינה בחברה, ובשלב שני, הרשות תפעל למכירת 20% נוספים מאחזקותיה, בדרך של הצעה לציבור בהנפקה בבורסה לניירות ערך, כך ששיעור אחזקותיה של המדינה בדואר ישראל, לא יפחת מ-60%.

עוד הוחלט, כי חלק ניכר מתמורת כספי המכירה ישמש כמקור מימון להשקעות ופיתוח בדואר ישראל, בין היתר להמשך קידום בנק הדואר, פיתוח ושיפור השירות לאזרח ופיתוח מוצרים ושירותים חדשים לפי צרכי הלקוחות והתייעלות החברה.

במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום במעמד שר הדיגיטל הלאומי, הממונה על רשות החברות הממשלתיות, ח”כ דודי אמסלם, אמר השר: “הפרטת דואר ישראל היא אחד המהלכים המשמעותיים ביותר בסדרה של הפרטות שאנו מובילים בקרב החברות הממשלתיות. המטרה בהפרטות אלו היא להמשיך לשפר את השירות לתועלת האזרח, בכל מקום בארץ, ולהכניס משקיע אסטרטגי בעל הבנה עסקית, שיביא ערך וייצר סינרגיה לאותן חברות. אנו מאמינים שהכנסת משקיע בסדר גודל הזה, תאפשר לדואר להמשיך לצמוח ולהמריא, ולהציע שירות טוב ויעיל יותר לציבור הרחב, במרכז ובפריפריה”.

שר התקשורת, חה”כ יועז הנדל, אמר: “הפרטת הדואר והרפורמה הן הכרח. הדואר תשתית חיונית שמספק שירות בכל הארץ ובכל מקום. לכן חייבים לשפר את השירות לאזרח, התחרות ואת הכדאיות הכלכלית. לאור הגידול בהזמנת חבילות ובסחר המקוון, הפרטה והכנסת משקיע פרטי לחברת הדואר זה מהלך קריטי. אעשה הכל כדי שהמהלך יצליח”..

במסיבת העיתונאים הציג עו”ד יעקב (ינקי) קוינט, מנהל רשות החברות הממשלתיות, את מתווה המכירה שימשך כשנה. “מטרת המהלך להכנסת משקיע אסטרטגי לחברת הדואר היא פיתוח פעילות החברה עם דגש על תחום הסחר המקוון, כאשר הכנסת משקיע תוביל לשיפור השירות ללקוח יציבות ואיתנות פיננסית ארוכת טווח לחברה, מיקסום יכולות משיקות לחברה, תוך נגישות למומחים ולידע, לשם שיפור הביצועים, פיתוח מוצרים ושירותים חדשים לתועלת הלקוחות, ולהגברת שקיפות”.

הוא הוסיף: “דואר ישראל היא אחת החברות המובילות בפורטפוליו של החברות הממשלתיות והיא הראשונה בשורת הפרטות, שייצאו לדרך בחודשים הקרובים, מתוך מטרה לייצר ערך לציבור”.

דואר ישראל היא חברת הלוגיסטיקה ורשת הריטייל הגדולה בישראל עם הפריסה הרחבה ביותר, עם למעלה מ-1,300 נקודות שירות, כ-1,500 דוורים ושליחים וכ-45 מיליון ביקורים בסניפים בשנה. למעשה, מדובר בחברה היחידה המחלקת דברי דואר וחבילות מדן ועד אילת לרבות ברמת הגולן, בנגב, בעוטף עזה, בכפרי המשולש וביהודה ושומרון.

הכנסות דואר ישראל בשנת 2019 הסתכמו ב- 1.84 מיליארד שקל, רווח תפעולי על סך 47.2 מיליון שקל ו EBITDA- בסך 164 מיליון שקלים (8.9% מההכנסות). היקף ההשקעות בטכנולוגיה ובתשתיות הסתכם ב-2019 בסך 150 מיליון שקלים. על פי נתוני אתר statista.com היקף הקניות בסחר המקוון בישראל ב-2020 הוערך בכ- 14.5 מיליארד שקל וצפוי לגדול לכ-24.3 מיליארד שקל בשנת 2024.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות