מתי מתחיל סגר, ומה הכללים החדשים בחנויות, מספרות ומסעדות

האם מותר לעלות לקברים? אפשר יהיה לרכוש מזון? • כל מה שצריך לדעת על העוצר שיהיה ביום העצמאות ועל ההקלות בהנחיות שהחלו כבר היום
תמי גיל
ב' אייר התש"פ / 26.04.2020 16:53

היום (ראשון) נכנסו לתוקף ההקלות בהנחיות של משרד הבריאות והתאפשרה פתיחת חנויות ועסקים רבים.

אלא שכבר מחר בערב, יום הזכרון לחללי צה”ל יחול סגר חלקי ותאסר עלייה לבתי העלמין – ובערב יום העצמאות ועד לצאתו יחולו הנחיות העוצר שננקטו גם בליל הסדר.

אז מאיזו שעה מתחיל הסגר?

על פי הנחיות משרד הבריאות, תתאפשר יציאה מהבית לצורך ביקורי התייחדות והנצחה בקברי חללי צה״ל, נפגעי פעולות איבה ואתרי הנצחה עד מחר בשעה 16:00. החל משעה זו, לא תתאפשר יציאה מהבית לשם ביקור בבתי עלמין ואתרי הנצחה.

לקראת יום העצמאות – החל מיום שלישי בשעה 17:00 ועד ליום רביעי בשעה 20:00, יוטל סגר, זאת על מנת למנוע התקהלויות מיותרות, שעלולות לסכן את הציבור. במסגרת הסגר, אדם יוכל לצאת מביתו רק במסגרת האפשרויות הבאות:

לאחר יום העצמאות ישובו ההקלות שהחלו מהיום בענפים השונים במשק, כאשר לכל בית עסק תקנות מיוחדות לו על מנת לשמור על המרחק ולמנוע הידבקות.

בכלל החנויות במרחב הציבורי, ישנה חובה למדידת חום, עטיית מסכות, משמרות נפרדות בין קבוצות עובדים, חיטוי ושמירה על הגינה ועוד.

 אלה הנחיות בנושא זה:

למסעדות ובתי קפה, כעת מותר איסוף ב-T.A אך טרם הותרה ישיבה במקום, כמו כן נדרשת מחיצה בין המוכר ללקוח.

אלו ההנחיות:

באשר למספרות ומכוני יופי, ההנחיות חמורות יותר בשל הקרבה ללקוח, הנדרשת בסוג שירות שכזה.

על מנת למנוע הידבקות, נדרשים בעלי העסקים לווסת את כמות הלקוחות בחנות, ולחטא את המשטחים והציוד בחנות בין לקוחות, לשמור על מרחק ישיבה בין השוהים בבית העסק ועוד.

להלן ההנחיות המלאות:

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עוצר בים
    28/04/2020 09:55
    דוב
  1. אם יש לי יאכטה מותר לי לצאת לדוג בים בשעות העוצר?