‘סתימת פיות’? העתירה נגד הענקת פרס ישראל לרב אריאל – נדחתה

שופטי בג"ץ קבעו כי לא ניתן ואין זה ראוי להגביל את מתן פרס ישראל: "התבטאויותיו של הרב אריאל ביחס לקהילת הלהט"ב הן צורמות, בוטות ועולבות בציבור שלם – אך אינן נוגעות במישרין לעשייה המקצועית שבגינה הוחלט להעניק לו את הפרס"
חרדים 10
ב' אייר התש"פ / 26.04.2020 16:10

שופטי בית המשפט העליון, הנשיאה אסתר חיות והשופטים ענת ברון ועופר גרוסקופף דחו היום (ראשון) עתירה נגד הענקת פרס ישראל לרב העיר רמת גן לשעבר,  הרב יעקב אריאל.

בעקבות דחיית העתירה צפוי הרב אריאל לקבל את הפרס בטקס הענקת פרסי ישראל, המתקיים כמדי שנה במוצאי יום העצמאות.

בעתירה התבקש בית המשפט להורות על החזרת הדיון בעניינו של הרב אריאל לוועדת השופטים שמונתה לבחינת המועמדים לפרס, וזאת מאחר שלטענת העותרים, בעת שגיבשה הוועדה את המלצתה לא עמדו לפניה התבטאויות שונות של הרב אריאל בגנות קהילת הלהט”ב.

השופטת ברון ציינה בפסק הדין: “לא ניתן ואין זה ראוי אפוא להגביל את חלוקתו של פרס ישראל לאלה המחזיקים בדעות הנטועות בלב הקונצנזוס הציבורי, אלא שיש למדוד את המועמדים לפרס בהתאם להישגיהם המקצועיים ולתרומתם בתחום פועלם”.

השופטת ציינה: “התבטאויותיו של הרב אריאל ביחס לקהילת הלהט”ב הן צורמות, בוטות ועולבות בציבור שלם – אך אינן נוגעות במישרין לעשייה המקצועית שבגינה הוחלט להעניק לו את הפרס, ומשכך ובהיותן מוגנות על ידי חופש הביטוי אינן רלוונטיות להמלצת ועדת הפרס בעניינו”.

היא הוסיפה:  “בחברה דמוקרטית לא ניתן להכריע את המאבק על שוויון זכויות בדרך של השתקה ושל ‘סתימת פיות’ המתנגדים לכך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות