ריבלין לנתניהו וגנץ: שלבו כוחות, אני יודע כמה קצר המרחק ביניכם

נשיא המדינה ראובן ריבלין נשא דברים על רקע המשבר הפוליטי בין הליכוד וכחול לבן - וקרא לראש הממשלה ולבני גנץ להסכים על ממשלת אחדות: "שימו לנגד עיניכם את המגיפה הנוראית המכה בנו וגובה מאיתנו קורבנות יקרים ופוגעת אנושות בכלכלת ישראל ובבתים רבים כל כך"
אריה ריבקינד
כ"ט אדר התש"פ / 25.03.2020 20:23

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס הערב (רביעי) בנאום מיוחד למשבר הפוליטי החריף בישראל ולמאבק בנגיף הקורונה.

הנשיא אמר: “אנו עדים בימים אלה להתנגשות חריפה ביותר בין הרשויות – הרשות השופטת והרשות המחוקקת. עם זאת, למרות השסע העמוק בין המחנות ולמרות הרטוריקה החריפה בין הצדדים, אני יודע כי רובה ככולה של ההנהגה הישראלית, מימין ומשמאל, יודעת שחובה על כולנו לציית לצווי בית המשפט”, אמר ריבלין.

הנשיא התייצב לצד בית המשפט העליון הדורסני וביקר את יו”ר הכנסת היוצא יולי אדלשטיין: “גם אם סבור מאן דהוא כי שגה בית המשפט בהחלטתו. תהא אשר תהא המחלוקת בינינו, עלינו להבטיח תמיד כי כללי המשחק הדמוקרטי שבלעדיהם חרב הבית, נשמרים ויישמרו. עתה, משיתפטר יו”ר הכנסת אני בטוח שהוראת בג”ץ תכובד והדמוקרטיה הישראלית תצא מחוזקת מתקופת מבחן קשה זו”.

הוא היפנה בקשה לראש הממשלה בנימין נתניהו וליו”ר כחול לבן בני גנץ: “עת צרה היא לישראל. אני פונה מכאן לראשי המפלגות הגדולות שאיתם כבר נפגשתי – מיצאו את הדרך למצוא הנהגה משותפת, אחראית. הנהגה לחברה הישראלית הנמצאת בשעת משבר קשה. שימו לנגד עיניכם את המגיפה הנוראית המכה בנו וגובה מאיתנו קורבנות יקרים ופוגעת אנושות בכלכלת ישראל ובבתים רבים כל כך הנאבקים על הישרדות כלכלית.

“אני יודע כמה קצר המרחק ביניכם. על כל אחד מהצדדים להבין את הקווים האומים של האחר ולהתגמש מולם – בהבנה שאין לנו דרך אחרת. שלבו כוחות למען העם בישראל, שכן אם לא עכשיו אימתי”.

ריבלין התייחס גם לחובה האזרחית לציית להגבלות החמורות במטרה לעצור את התפשטות נגיף קורונה.

“אנחנו נמצאים בימים קשים עבור החברה הישראלית. הערב הושתו עוד תקנות לשעת חירום שהגבילו את חופש התנועה והחירות שלנו באופן שכמותו לא היה בעבר. הכל למען שלומנו ולמען שלום היקרים לנו מכל. בימים בהם, כאן במדינת ישראל, אנו קוברים את מתינו בצנעה, עורכים חתונות ללא אורחים, סוגרים ישיבות, בתי כנסת, בתי ספר ואוניברסיטאות, ברגעי חירום אלה אנחנו צריכים ללמוד את אומנות הציות”.

הוא קרא “לציית להוראות משרד הבריאות, הממשלה החירום וההצלה. גם אם לפעמים ישל נו ביקורת על ההוראות ושאנחנו חושבים שהן מוטעות – נעשה ונשמע. עלינו לציית ולעשות את הנדרש מאיתנו. אני פונה אליכם אזרחי ישראל כי בנפשנו הדבר.

“הציות, ההישמעות להוראות, אינם חובתם הבלעדית שלכם אזרחי ישראל. בימים הרי גורל אלה, הם בראש ובראשונה חובתם העילאית של נבחרי הציבור, מנהיגיו, רבניו ומורי דרכו מכל המגזרים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות