שופטי בג”ץ כופים על אדלשטיין: בחירת יו”ר כנסת – עד יום רביעי

זמן קצר אחרי שהעביר את תשובתו לבג"ץ הורו השופטים לאדלשטיין: כנס המליאה עד יום רביעי לשם בחירת יו"ר חדש • גפני: "זהו קו פרשת המים שמכאן ואילך ההתנהגות כלפיהם תהיה שונה. על שופטי בית המשפט העליון לזכור שהם הולכים עם חלק מהעם, אך למעלה מחצי מהעם נגדם"
אריה ריבקינד
כ"ח אדר התש"פ / 23.03.2020 22:33

שופטי בג”ץ קבעו הערב (שני) פה אחד כי על יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין לכנס את מליאת הכנסת בהקדם האפשרי לצורך בחירת יו”ר קבוע – ולא יאוחר מיום רביעי השבוע.

נשיאת ביהמ”ש העליון אסתר חיות כתבה: “הסירוב של יו”ר קבוע לכנסת חותר תחת יסודות התהליך הדמוקרטי, ופוגע במובהק במעמדה של הכנסת כרשות עצמאית. בנסיבות שנוצרו נדרשת התערבותו של ביהמ”ש על מנת למנוע פגיעה בשיטת המשטר”.

 

השופט חנן מלצר הוסיף: “אין לי אלא לסיים בתקווה שהלקחים יילמדו ובעתיד לא נצטרך להידרש עוד לעתירות מסוג זה”.

פסיקת בג”ץ פורסמה זמן קצר מאוד לאחר שאדלשטיין מסר תשובתו לשופטים, בה הבהיר כי לא יסכים לאולטימטום מצד בית המשפט.

 

יו”ר דגל התורה ח”כ משה גפני אמר בתגובה לפסיקת בג”צ: “שופטי בית המשפט העליון מחסלים בשנים האחרונות באופן שיטתי את המשטר הדמוקרטי, ואת עיקרון הפרדת הרשויות, שהוא אחד מאבני היסוד של משטר בכך שהם קובעים ליו”ר הרשות המחוקקת מתי לקיים ישיבה ומה יהיה על סדר היום.

 

“מי שהמשטר הדמוקרטי חשוב בעיניו צריך לעשות כל מאמץ לעצור את גבהות הלב שלהם. זהו קו פרשת המים שמכאן ואילך ההתנהגות כלפיהם תהיה שונה ממה שהיה עד היום.

על שופטי בית המשפט העליון לזכור שהם הולכים עם חלק מהעם, אך למעלה מחצי מהעם נגדם, וסופו מי ישורנו!”

 

ח”כ אורי מקלב על החלטת הבג”ץ: “זה כבר לא אקטיביזם שיפוטי אלא זו רודנות שילטונית, בית המשפט כבר אינו מנסה להסתתר תחת מטריה של הגינות והצדק, הם יכולים לקרוא לעצמם בית המחוקקים, ויבחרו את הנבחרים בעצמם, הבחירות מיותרות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות