מגיפת הקורונה: המשטרה ממליצה להטיל סגר על היישוב החרדי

המשטרה ממליצה להטיל סגר על היישוב טלז-סטון, הממוקם בדרך לירושלים - זאת בשל התפשטות מהירה של הנגיף בין תושבי המקום • כ-1500 תושבים כבר נמצאים בבידוד • ממתינים ל-30 בדיקות שבוצעו ביממה האחרונה • דרעי אישר סיוע כלכלי מיוחד: תקציב ראשוני של כ-500 אלף ש"ח
תמי גיל
כ' אדר התש"פ / 16.03.2020 17:55

המשטרה ממליצה להטיל היום (שני) סגר על היישוב החרדי קרית יערים-טלז-סטון. כך דווח בחדשות 12.

זאת בשל התפשטות מהירה של הנגיף בין תושבי היישוב.

שר הבריאות יעקב ליצמן אישר כי הדברים נשקלים ברצינות, כשהבהיר בגלי צה”ל כי משרד הבריאות שוקל להטיל סגר על אחד היישובים בארץ.

אתמול אובחנה תושבת היישוב, שילדה אתמול בן, כחולה בנגיף הקורונה – ובכך עלה מספר החולים מהיישוב לשמונה.

בשבת אובחנו שבעה בני משפחה אחת – הורים וחמשת ילדיהם – המתגוררים ביישוב כחולי קורונה, לאחר שבאו במגע עם חולה קורונה מאומת.

היולדת שאובחנה  התארחה אצל משפחה זו בסעודת פורים, ונדבקה מהם.

כ-1500 מבני היישוב, הממוקם בדרך לירושלים – שהם כ-25 אחוז מהתושבים, כבר נמצאים בבידוד. כעת מחכים ל-30 בדיקות שבוצעו ביממה האחרונה.

היום  פנה ראש המועצה יצחק רביץ למשרד הפנים בבקשה לקבל סיוע תקציבי לאור המצב שאליו נקלעה המועצה ובידודם של כ-1500 תושבים.

בהנחיית שר הפנים אריה דרעי, ובשל הצורך במתן מענה מיידי, פעלו מנכ”ל המשרד, מרדכי כהן, ואגף התקציבים במשרד הפנים לזירוז ההליך הבירוקרטי ושחררו תקציב ראשוני בגובה של כ-500 אלף ש”ח שיסייע למועצה אל מול המצוקה התזרימית שבה היא שרויה.

התקציב יועבר למועצה הערב או מחר. במקביל, בוחן משרד הפנים אפיקי סיוע אפשריים נוספים למועצה.

בהודעה ששיגר אתמול רביץ לתושבים הוא קרא למי שבאו במגע או שהו בקרבת חולי הקורונה – להיכנס לבידוד ביתי ולהתייחס במלוא הרצינות להנחיות משרד הבריאות.

”לצערנו בשעה האחרונה התגלתה חולה נוספת מהישוב. בשעות הקרובות תצא הודעה ממשרד הבריאות. בשם משרד הבריאות אני פונה ומבקש בכל לשון של בקשה, כל מי ששהה במקומות שפורסמו בימים האחרונים, שיכנס לבידוד ביתי בלי שום הוראת היתר”, כתב רביץ.

ראש המועצה הדגיש: ”זה לא משחק, ואנחנו חייבים לקחת ברצינות את הדברים. זו הדרך היחידה למגר את המגיפה. אם ישמר הבידוד ובכלל אם נשמור על הכללים שפרסם משרד הבריאות, נוכל לעצור את המגיפה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות