ליברמן: אתמוך ברב חיים אמסלם ודוד סתיו לתפקיד הרבנים הראשיים

יו"ר ישראל ביתנו טוען: "כחול לבן בונים על קואליציה עם החרדים והרשימה המשותפת" • "כל מה שאני שומע בכנסת מהח"כים החרדים הוא שלא תהיה להם שום בעיה להצטרף לכחול לבן"
אריה ריבקינד
י"ד טבת התש"פ / 11.01.2020 20:16

יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מצהיר הערב (מוצאי שבת), בתכנית פגוש את העיתונות, כי מפלגתו תתמוך ברבנים בציונות הדתית – וכי לאחר הבחירות יתמוך ברב חיים אמסלם וברב דוד סתיו לתפקיד הרבנים הראשיים.

“צריך רפורמה עמוקה בכל נושא דת ומדינה. חייבים לעשות שם שינוי. הדיל שאנחנו רואים כרגע זה חסינות תמורת כפייה דתית”, אמר ליברמן.

לדבריו, “אין לי שום בעיה עם דתיים וחרדים, יש לי בעיה עם הנציגים שלהם במדינה. צריך להחזיר את הרבנות הראשית לתפקיד ממלכתי. אנחנו נתמוך בבחירות חדשות לרב ראשי, נתמוך ברבנים מהציונות הדתית, בחיים אמסלם, ברב סתיו, אנחנו נדרוש זאת במו”מ הקואליציוני”.

על יולי אדלשטיין אמר: “אני מעריך את יו”ר הכנסת, אבל איתו או בלעדיו אנחנו נקים את ועדת הכנסת. יו”ר הכנסת זה תפקיד ממלכתי ולא מפלגתי ולכן אני מצפה שיולי יתנהג בצורה ממלכתית; אני לא פועל להדיח אותו, להיפך. אני רוצה להקים ועדת כנסת ולא להדיח ומקווה שלא נצטרך להגיע לזה”.

הימין החדש הגיב: “חשבנו שנעביר ערב בלי דיבורי איווט, אבל מסתבר שגם הערב – איווט עסוק בדיבורים-דיבורים. בשונה משר הביטחון בנט – שעוסק במעשים”.

באירוע ‘שבתרבות’ שהתקיים בהיכל התרבות העירוני בנתניה, אמר ליברמן: “הטירוף היום הוא כפול – ברור שכחול לבן בונים על קואליציה עם החרדים והרשימה המשותפת – ונתניהו רוצה חסינות גם במחיר של קואליציה עם חמאס.

“אנחנו בישראל ביתנו נעשה הכל כדי להקים קואליציה שמורכבת מכל המפלגות הציוניות והכל תלוי בכמות המנדטים שנקבל בבחירות הקרובות”.

ליברמן טען כי כי מתקיימים מגעים בין המפלגות החרדיות לכחול לבן: “לפי מה שאני רואה, החרדים מקיימים בחודש האחרון אין ספור פגישות ושיחות עם גנץ”, טען ליברמן. “וכל מה שאני שומע בכנסת מהח”כים החרדים הוא שלא תהיה להם שום בעיה להצטרף לכחול לבן. גם לכחול לבן לא תהיה בעיה שהם יהיו חלק מהממשלה, אני מעריך שיהיו כל מיני שבירות בשני הצדדים”.

על בקשת החסינות של נתניהו אמר יו”ר ישראל ביתנו: “החסינות לא תשפיע ברמה האלקטורלית, אבל ברמה העקרונית יש לזה חשיבות עליונה. אני מקווה מאוד שידידי יו”ר הכנסת יולי אדלשטין יתנהל בצורה ממלכתית. הדבר האחרון שהייתי רוצה זה להיכנס לעימות איתו אבל אם נגזר עלינו – אז נגזר. יו”ר הכנסת הוא ממלא מקומו של נשיא המדינה ומצופה ממנו התנהגות ממלכתית”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מעולה! הגיע הזמן
    11/01/2020 20:26
    יוני
  1. זה המקום הראוי לו

  2. אני קורא למפלגות הציוניות דתיות להצטרף לדרישה!!!
    11/01/2020 20:28
    אליהו
  3. בחירה מעולה

  4. מעניין. מעניין מה הגרח חושב על זה
    11/01/2020 23:47
    ליאת
  5. זה בוודאי מטלטל את אמות הסיפים של מושחתי שס

  6. שטות! זה לא יקרה
    12/01/2020 21:09
    משה
  7. ללא קשר לרמה האורטודוקסיות של ה’רבנים’ סתיו ואמסלם, הדבר ברור שאין להם סיכוי להיבחר, כי לא הכל תלוי בליברמן ובבנט וד”ל