ליברמן: בכחול לבן התנהגו בצורה מחפירה, רימו הבוחרים

יו"ר ישראל ביתנו על כחול לבן: "ראיתי פה את הח"כים שלהם יוצאים מגדרם לרצות את החרדים בוועדת הכספים והכנסת. למרות הסיסמה של ממשלה חילונית. הכל סיפורים" • "לא יכול לקבל הטירוף ש-3 רמטכ"לים, בשיא הרצינות, שקלו להקים ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת" • צפו
אריה ריבקינד
י"ג כסלו התש"פ / 11.12.2019 13:41

פותח את מערכת הבחירות: יו”ר ישראל ביתנו ח”כ אביגדור ליברמן טען היום (רביעי) כי גם הליכוד וגם כחול לבן אשמות בהליכה לבחירות נוספות וכי הן “שיחקו משחק כפול כל הזמן”.

ליברמן האשים בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו: “שתי המפלגות הגדולות, שיחד יש להן 65 מנדטים, נושאות באחריות למערכת בחירות מיותרת. מעבר לקרב האגו שהתנהל במשך חודשים מי ראשון, מי שני, מתי הרוטציה ומעבר לכך, גם במישור המהותי. לא הליכוד ולא כחול לבן רצו ממשלת אחדות. שניהם העדיפו בחירות מוקדמות.

“בליכוד היה ברור, וגם ברור היום – מה שמעניין זה לא ממשלה רחבה ולא ממשלה צרה, אלא 61 בלי ישראל ביתנו. על מנת לשכוח בעיות אחרות שלא קשורות לענייני המדינה.

“גם כחול לבן, בגלל המתיחות הפנימית ועניינים פנימיים, לא הסכימו ולא רצו להקים ממשלת אחדות. בכחול לבן מקווים שהם יגדילו את הייצוג ל-37-38 מנדטים, וכל אחד מתוך השיקולים שלהם החליטו לגרור את המדינה למערכת בחירות נוספת”.

הוא תקף: “אני חושב שכחול לבן פשוט התנהלו בצורה מחפירה, הם למעשה רימו את הבוחרים שלהם. ראיתי פה את הח”כים של כחול לבן שיוצאים מגדרם לרצות את החרדים, גם במפלגות החרדיות, גם בוועדת הכספים, גם בוועדת הכנסת. למרות אותה סיסמה של ממשלה לאומית חילונית. הכל סיפורים. הדבר היחיד שנשאר מכל זה זה אותו דף לבן ריק, עם חתימה של גנץ למטה”.

הוא טען: “ישראל ביתנו התנהלה מאוד באחריות. לא פסלנו אף אחד אבל אמרנו שאנחנו לא ניכנס לממשלה על מנת להתיישב על הכסא, אלא על מנת להוביל שינויים. גם בנושא הביטחוני, אני פרשתי מתפקידי כשר הביטחון כמחאה נגד ההסדרה, כניעה לטרור. מה שראינו בחודש האחרון מאשר את זה, פשוט הפקירו את תושבי הדרום, והניסיון לקנות שקט בכסף קטארי נכשל לחלוטין.

“גם מבחינת נושאי דת ומדינה, אנחנו דיברנו על התחבורה הציבורית בשבת, נישואים אזרחיים, גיור על ידי רבני ערים, לא קיבלנו שום תשובה מספקת בנושאים האלה. לכן אנחנו, אנחנו אנשים שקודם כל נאמנים לערכים שלנו ולעקרונות. אנחנו לא מרמים אף אחד, שמרנו על התנהלות אחראית, ממלכתית, לא נתנו יד למניפולציות. לא הסכמנו להחליף את יו”ר הכנסת, כמו שלא הסכמנו להחליף את יו”ר הוועדה המסדרת, למרות שגם הליכוד וגם כחול לבן שיחקו משחק כפול כל הזמן”.

גנץ, הבוקר. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ליברמן הוסיף ותקף: “אני חושב שעשינו הכל על מנת להקים ממשלה, ממשלה לאומית רחבה. ואנחנו פונים קודם כל לכל האנשים השפויים: אני לא יכול לקבל שכל מה שמכתיב את סדר היום במדינת ישראל היא הבעיה האישית של ראש הממשלה. אני לא יכול לקבל את הטירוף הזה ששלושה רמטכ”לים, בשיא הרצינות, שקלו להקים ממשלה בתמיכת איימן עודה והרשימה המשותפת. אותם אנשים שבעימות האחרון עם ארגון טרור התייצבו לצד הג’יהאד וקראו לחיילי צה”ל פושעי מלחמה”.

לדבריו, “אנחנו מבדילים בין הציבור הערבי כולו, שרובו לויאלי למדינת ישראל, לבין אותם ח”כים שבמקום לעודד שילוב של המיעוט הערבי בחברה הישראלית, מובילים אותו לעימות מול הרוב היהודי”.

ליברמן נשאל האם יש לו כוונה לצרף את איילת שקד למפלגת ישראל ביתנו – והשיב: ”לפחות ממה שידוע לי איילת שקד לא תהיה אצלנו ברשימה. אלא אם היא יודעת משהו אחר. אם היא תרצה אנחנו נשקול”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות