הפסיכיאטר “שכח שזה היום”: הדיון על כשירותה של לייפר נדחה שוב

הבוקר היה אמור להתקיים דיון מכריע בשאלת הסגרתה של מלכה לייפר • אלא שהפסיכיאטר המחוזי לא התייצב לדיון • הסיבה? "לא שמו לב" שהדיון נקבע להיום • הנפגעות מוחות: "כל יום שההסגרה שלה נדחית - זה עוול שלא יכופר"
חיים טוויל
י"ב כסלו התש"פ / 10.12.2019 11:22

הסחבת נמשכת: הפסיכיאטר המחוזי שאמור היה לאבחן את מלכה לייפר, הנאשמת באוסטרליה בגין 74 סעיפים של עבירות חמורות שביצעה בתלמידותיה בבית הספר החרדי אותו ניהלה במלבורן – לא התייצב היום (שלישי) לדיון הנוגע להסגרתה בבית המשפט המחוזי בירושלים.

השופטת חנה מרים לומפ אמרה בדיון, בו היתה אמורה להיות מוגשת חוות הדעת הפסיכיאטרית הסופית, כי הפרקליטות ביקשה הארכה לאחר שעדכנה אותה אתמול, כי המומחים מלשכת הפסיכיאטר המחוזי “לא שמו לב” שהדיון נקבע להיום.

השופטת עדכנה עוד, כי העניקה למדינה ארכה של חודש נוסף, על מנת  להגיש את חוות הדעת הסופית של פאנל המומחים, לגבי כשירותה הנפשית של לייפר לעמוד לדין.

לפי דיווח בחדשות 12, הפסיכיאטר המחוזי ביקש עוד זמן לבחון את לייפר, וייתן את חוות דעתו ב-10 בינואר.  עד כה הוא בדק אותה פעם אחת, וכעת הוא מבקש לבדוק אותה מספר פעמים נוספות.

פרקליטה של לייפר, עו”ד טל גבאי, אמר: “כרגע יצאנו מאולם בית המשפט והתבשרנו שהרכב הפאנל ביקש דחייה נוספת על מנת לגבש את חוות דעתו. בעניינה של הגברת לייפר הוגשו עשרות חוות דעת, גם מטעם המדינה וגם מטעם ההגנה, שקבעו שהגברת לייפר איננה כשירה לעמוד לדין. נגד החוות דעת הללו עומדות שתי חוות דעת שקובעות שהיא מתחזה. חוות הדעת הללו נבחנו בבית המשפט ונדחו כליל”.

הבנות שנפגעו מהעבירות שביצעה לכאורה לייפר מחו על הסחבת בתיק: “למה שקרה כאן היום אין שום היגיון. לא יכול להיות שבזמן שאנחנו במתח ובחרדות, רשויות המדינה מתרשלות פעם אחר פעם, וההסגרה נדחית. הגיע הזמן שמישהו בישראל יתעורר ויביא לנו את הצדק”.

מארגון JCW המלווה את הנפגעות, נמסר: “מצער ומעציב לראות איך כל פעם מחדש הסגרתה של מלכה לייפר נדחית שוב ושוב. הנפגעות משוועות לצדק ולאחר חוות דעת רבות שניתנו, אין שום חוות דעת שתוכל לשנות את התמונה. בכל יום שההסגרה נדחית – זה עוול שלא יכופר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות